כאשר אנו נוסעים ברכב איננו חושבים יותר מדי על המצבר שיש לאוטו שלנו אנו פשוט רוצים מצבר לאוטו שיהיה איכותי ותקין ושיהיה מקור חשמלי איכותי שיספק זרם חשמלי להתנעת הרכב וכן למערכות חשמליות אחרות ברכב.
חשוב שנזכור כי מצבר לאוטו שלנו צריך להיות מצבר איכותי , מצבר שיש לו תו תקן ושהוא מתאים לצרכים של האוטו שלנו וכן לתנאי האקלים כאן בישראל.
תעשיית יצור המצברים מתפתחת כל הזמן כשם שתעשיית יצור הרכבים מתפתחת כל הזמן , מצבר לאוטו שיוצר במאה ב-21 מתאים לרכבים המיוצרים במאה ה-21 . מצבר שייצרו אותו לפני 20 שנה שונה לגמרי ממצבר שמייצרים אותו היום, ההבדלים הם עצומים והם כוללים שנויים בהרכב החומרים שיש במצבר, ביכולות הנדרשות מהמצבר, ובטכנולוגיות הייצור של המצבר.
היום ברכבים החדשים מצבר לאוטו הוא מצבר שאינו דורש תחזוקה כלשהי ואינו דורש מילוי מים, זאת בניגוד למצברים מהדור הישן שהיו דורשים תחזוקה שוטפת ומילוי של מים מזוקקים .
מצבר לאוטו יכול להחזיק מעמד בין שנתיים או שלוש , לאחר מכן הוא מתרוקן ואינו יכול להיות מקור חשמל עבור האוטו שלנו ואז אנחנו צריכים להחליף מצבר לאוטו .
כשאתם בוחרים מצבר לאוטו שלכם דאגו לכך שהוא יתאים לרכב, גם במידותיו החיצוניות וגם בכושר ההנעה/פריקה הנדרש לרכבכם. מצבר לאוטו צריך להיות מצבר שיש לו עמידות גבוהה מול תנאי האקלים החם ששורר בישראל.
מצבר לאוטו צריך להתאים לצרכים השונים של הרכבים השונים, כל רכב יש לו את המצבר האופטימלי עבורו. יש בשוק מצברים שונים לרכבים שונים עליכם להקפיד על כך שתקנו מצבר שיש לו קיבוליות וזרם התנעה המתאימיםליכולת ההנעה של הרכב שלכם.
קיבוליות של מצבר קובעת מהי היכולת של המצבר לספק זרם חשמלי קבוע לאורך זמן . וזרם התנעה הוא נתון
הקובע מהו הזרם המקסימלי שהמצבר יכול להפיק בפרק זמן קצר ביותר.
כל מי שעומד לרכוש מצבר לאוטו שלו יכול למצוא מידע מועיל בספר הרכב שלכם שבו נמסר מידע טכני על המצברים המתאימים לרכב ועל יכולת ההנעה של הרכב.
בנוסף לכך ניתן למצוא היום אתרי אינטרנט המספקים מידע רב על סוג המצבר הנדרש לכל סוג רכב.