מצברים למכוניות הם מקור חשמלי שנועד לספק זרם חשמלי עבור הפעילות החשמלית המתבצעת במכונית, מצברים למכוניות בעידן המאה ה-21 שונים ממצברים למכוניות שהיו במאה ה-20 , הקידמה הטכנולוגית שהפכה את הרכבים לכלי רכב עמוסי מערכות אלקטרוניות דורשת היום ייצור של מצברים למכוניות שיוכלו לעמוד בנטל של אספקת מקור חשמל לרכב שהוא עמוס במערכות חשמליות.(חלונות חשמליים, מזגן ,נעילה מרכזית ועוד)
יצרני הרכבים הגדולים בעולם דורשים כיום מהמפעלים השונים המייצרים מצברים למכוניות לייצר מצברים שיהיו מותאמים למכוניות החדישות והמודרניות שכוללות בתוכן מערכות חשמליות רבות. ולכן אנו עדים בשנים האחרונות למהפכה שלמה בכל הקשור לייצור של מצברים למכוניות . מצברים למכוניות מהדור החדש הם מצברים הנקראים מצברי עופרת חומצה קלציום, מצברים אלו אינם דורשים טיפול ותחזוקה כלשהי ואינם דורשים מילוי של מים מזוקקים. במפעלים המייצרים מצברים למכוניות ישנם כמה טכנולוגיות ייצור חדישות שמטרתן לייצר מצברים למכוניות שיהיו בעלי אורך חיים ארוך, (אורך החיים של מצבר למכונית נע בין שנתיים ל-3 שנים). ולא יזדקקו לתחזוקה כלשהי או למילוי מים .
מצברים למכוניות עשויים מחומר גלם עיקרי שהוא העופרת, והם כוללים בתוכם חומצה או ג'ל. בתוך המצבר מתרחש תהליך כימי בין לוחות של עופרת לבין החומצה תהליך זה מאפשר את אגירת האנרגיה החשמלית בתוך המצבר.
בישראל נמכרים 600 אלף מצברים בשנה, רוב המצברים הם מצברים למכוניות, חברת שנפ מצברים היא החברה שיש לה את נתח השוק הגדול ביותר, מצברים למכוניות המיוצרים ע"י חברת שנפ נחשבים למצברים שיש להם התאמה מקסימלית לתנאי האקלים ולמזג האוויר בישראל. בנוסף לה ישנה חברת וולקן מצברים וכן מספר חברות העוסקות ביבוא מצברים מחו"ל .
מצברים המתאימים למכוניות בישראל צריכים להיות מצברים המתאימים למדינות בעלות אקלים חם, אלו הם מצברים שיש בהם ריכוז נמוך של חומצה, מצבר בישראל צריך להיות מצבר חזק ואמין בעל כושר עמידות גבוה בפני זעזועים הנגרמים בשל איכות הכבישים הירודה בישראל.