גישור במערכות חינוך
מערכות חינוך הן הבסיס ההתחלתי ליצירת יחסי אנוש תקינים, הבנה, שוויון וכבוד הדדי. חינוך הוא זה המאפשר הבנייה של חברה המספקת קול לכל אידיבידואל המצוי בה. כמו בכל סביבה אנושית, גם מערכות חינוך מאפשרות סיטואציות של עימות, חוסר הסכמה ומחלוקות בנושאים שונים. הליכי גישור רלוונטיים גם עבור מערכות חינוך הזקוקות למעמד של הדברות בין הצדדים ומאפשרים הקשבה ויחס אוהד לריבוי הדיעות ולהתפתחות הפרט בחברה.
חינוך ילדים לפתרון בעיות
מערכות חינוך שונות נוטות להיתקל בסיטואציות יום-יומיות של מריבות, כעס ותסכול בין הילדים המשתתפים בהן. פעמים רבות ניתן לראות כי מערכות חינוך לא כל כך יודעות כיצד להתמודד עם קונפליקטים שכאלו ונוטות להיעזר בשיטות כגון ענישה או הרחקה, שיטות אלו עלולות ליצר ריחוק וניכור בהליכי חינוך ולא תמיד מאפשרות חינוך תקין עבור הפרט והקבוצה כאחד. גישור, עוד בשלבים התחלתיים של חינוך הילד יכול לסייע בהפחתת מתחים נפשיים ואלימות ולסייע בהבניית ערכים של כבוד ואף בפיתוח הבטחון העצמי של הילדים. ניתן להשתמש בתהליך גישור כחלק בלתי נפרד ממערכות חינוך ולספק אותו באופן רציף לאורך שנות הלימודים. חינוך לפתרון בעיות תוך כדי הדברות מחזק את תחושת האחריות של הילדים ומספק להם את הכלים לפתור בעיות בתוך הקבוצה, חינוך שכזה מאפשר פיתוח כישורי מנהיגות ועצמאות בקרב הילדים.
גישור בין עובדים במערכות חינוך
כמו בכל מקום עבודה אחר, גם מורים, אנשי סגל ועובדים אחרים במערכות חינוך נתקלים בחילוקי דיעות רבים וזקוקים לפתרונות המאפשרים קיום של סביבת עבודה תקינה. את אותם הערכים שאנו מנסים להנחיל בעת חינוך ילדנו, יש ליישם גם בסביבה המקצועית בעת נסיון להגיע להבנה. גישור הוא האמצעי הבריא יותר והנוח יותר המאפשר לכל צד במחלוקת להביע את דעתו, תוך כדי שמירה על כבודו של הצד השני. מערכות חינוך יכולות להיעזר בתהליך גישור על מנת להגיע להסכם העונה על צרכי שני הצדדים באופן מקסימלי כמו בכל חברה או ארגון אחרים, כמו גם על מנת לפתח יחסי עבודה שלווים ונעימים בין כל צוות העובדים לאחר פתרון הבעיה.