דומיין ישראלי או דומיין בעברית? מה יותר אפקטיבי?
דומיין ישראלי מול דומיין בעברית מבחינת SEO
דומיין בעברית שהוא תקני אוחז בסיומת בינלאומית כמו .com, .net, .org. דומיין ישראלי תקני לעומת זאת, מסתיים ב-co.il או ב-org.il. דומיין בעברית שאינו תקני, מסתיים בסיומת שתוויה הם בעברית גם כן.
מבחינת SEO, גם לשם דומיין בעברית וגם לשם דומיין ישראלי יש יתרונות, כל אחד בשונה מהשני.
דומיין בעברית קרי סיומת בינלאומית. דומיין ישראלי לעומת זאת, משמע סימות ישראלית. אם אם אתה מתלבט בין דומיין ישראלי לבין דומיין בעברית, כנראה שקהל היעד שלך הוא ישראל.
באופן גורף וחד משמעי, גוגל ושאר מנועי החיפוש מעדיפים אתרי אינטרנט שלהם דומיין מקומי. מנועי החיפוש ובפרט גוגל שיוצאים מנקודת הנחה שהמשתמש הישראלי הממוצע גולש לאתרים ישראלים עם סיומת ישראלית יותר מלאחרים, ועל כן הם רלבנטיים יותר.
מאידך לדומיין בעברית יש יתרון על דומיין ישראלי. כשאנו באים לבחור בשם דומיין ישראלי אנו נאלצים לבחור שם שהוא התרגום באנגלית למה שהתכוונו - לדוגמה cats במקום חתולים, או שאנו נאלצים לשעתק מעברית לתווים לטיניים, לדוגמה HUMUS במקום חומוס.
מומחי קידום רבים טוענים שגוגל נותן עדיפות לשמות דומיין המכילים את מילות המפתח בכתובת עצמה. על פי הנחה זו, הכתובת .comחומוס-בשרwww., עדיפה יותר מ-www.humus-basar.co.il.
דומיין בעברית מול דומיין ישראלי מבחינת מיתוג
הפופלריות של דומיין בעברית נמשכת עד היום בגלל היחודיות, הזהר והיוקרה שהוא מעניק.
כאן, דווקא ישנן חילוקי דעות. מצד שני, גם לשם דומיין ישראלי יש זהר ויוקרה, טוענים אחרים. אנחנו חיים בעידן בו השימוש בשפה האנגלית הולך וגובר. אנו רואים בכל יום יותר ויותר מותגים אשר עושים שימוש בשפה האנגלית, מפני שסלנג וביטויים עדכניים נשמעים ונראים טוב יותר בעייני רבים.