תאונות אופנוע – אסון לאומי
אין חולק על העובדה שתאונות דרכים בארץ עברו כל סטטיסטיקה נורמלית. מדובר בתופעה רחבת היקף שנדמה שרק גדלה עם כל יום שעובר.
לכל תאונת דרכים, יש היכולת להיות קטלנית, אך כשמדובר על תאונות אופנוע הפוטנציאל הזה עולה בתלילות. רוכבי האופנועים, בניגוד לנהגי הרכבים, חשופים לחלוטין והסיכון להיפגע בתאונות אופנוע פשוט גדול הרבה יותר.
גזרת משרד האוצר – נוקשה מדי או תואמת מציאות?
לאור שכיחותן של תאונות אופנוע בארץ, נדמה שגזרת משרד האוצר היא בסך הכול פתרון להליך שלא היא התחילה. הגזרה רק מגישה ערעור שכנגד אל מול תאונות אופנוע רבות וקטלניות שסובבות אותנו.
האם לא נכון לומר שמחיר הביטוח הוא בעצם מראה?
האם לא נכון לומר מחיר הביטוח מראה את המציאות וביחס ישיר אל מול כמות גבוהה של תאונות אופנועים?
נהגי האופנועים מעלים טענות הגיוניות כנגד העלאת מחיר הביטוח:
1. התמוטטות כלכלית – ייקור מחיר הביטוח משמעו עבור רבים מבעלי האופנועים ויתור על האופנוע לטובת מכונית כיוון ובמצב החדש, לא ישתלם כלכלית להחזיק אופנוע.
2. עולם פחות ירוק – כל בעל אופנוע שלא יוכל להחזיק יותר באופנוע שלו ייאלץ לעבור לנהוג במכונית שזיהום האוויר שהיא גורמת רב יותר.
3. החרפת הפקקים – יותר מכוניות בכבישים אומר יותר פקקים.
תרבות הנהיגה של נהגי האופנוע
על פניו, אי אפשר להתווכח, הטיעונים של רוכבי האופנועים מבוססים ונכונים. עם זאת, נראה שאין מנוס מן העובדה שלאור תאונות אופנוע רבות כל כך חייבים לייקר את מחיר הביטוח. בגלל אותם רוכבי אופנוע מסוכנים, מתייקר שוב ושוב מחיר הביטוח של אופנועים בישראל שכן כמות תאונת אופנוע שכזו מחייבת ייקור של מחיר הביטוח.