ברור מאליו כי אנחנו אוהבים מכוניות. אנו אוהבים לנהוג ברכב חדש או מודל מאוחר, את הריח של רכב חדש, ההרגשה של מנוע חדש הינה מרגשת בהחלט. אבל, מה לעשות ולרובנו היכולת לנהוג ברכב חדש תלושה מהמציאות במרבית המקרים ואף
בגדר חלום. לכן, במקרה כזה, רצוי לשקול רכישת רכב ליסינג מאשר לצאת החוצה ולחפש מקורות מימון כדוגמת הלוואות על מנת להגשים את חלום הרכישה.
ראשית רצוי להבין מהי עסקת ליסינג בדיוק. כאשר רוכשים רכב ליסינג, אין זו אומר כי הרכש נקנה בקניין גמור. להיפך, ליסינג דומה ברובו להשכרת רכב; אם כי ישנם לא מעט הבדלים בין התחומים. למשל, הלקוח עדיין נדרש לשאת בהוצאות ביטוח הרכב. זוהי נקודה קריטית מאחר והלקוח עדיין צריך לשאת בהוצאות המלאות של הרכב כגון ביטוח נגד תאונות-אשר משמ להגנה על הנהג, בעוד שהוצאות אלו גלומות כבר בעסקת הליסינג החדשית.
אחת מהנקודות הבולטות של שוק הליסינג היא שהלקוח אינו צריך לחשוש מירדית ערך של הרכב מאחר והוא שילם עליו מראש. מדוע? מכיוון שהריטיינר החודשי בעסקת הליסינג מבוסס על ערכו של רכב הליסינג בסום תקופת הליסינג ולכן כולל את ההוצאות הרלוונטיות. למשל, אם הרכב אותו הלקוח מעוניין לחכור בעסקת ליסינג עולה 120000 שקלים ולאחר תקופת ליסינג של שנתיים, במידה והקילומטראז עומד על לא פחות 30000 קילומטר, ישנה ירידת ערך של 20 אחוזים (דהיינו,
24000 שקלים), אז הריטיינר החודשי של עסקת ליסינג מבוסס על הערך שהופסד כתוצאה מירדית הערך ויהיה גלום בחיוב החודשי של עסקת הליסינג. זוהי הסיבה בדיוק שניתן לקבל עסקת ליסינג משתלמת יותר על רכבים מבוקשים או בעלי שוק נחשב מאשר על רכבי ליסינג אשר לאחר תקופת ריצוי של שנתיים בעלי ערך שוק נמוך מאד.
סיבה נוספת שעסקת ליסינג נחשבת טובה יותר מאחר והתשלומים החודשיים בדרך כלל נמוכים יותר מאשר התשלומים עבור רכב חדש. שוב, בהתאם לאמור דלעיל, זה תלוי בערכו המשוער של הרכב ושויי השוק שלו לאחר תקופת הליסינג, אבל בדרך
כלל, תשלומי הרכב בעסקת ליסינג נמוכים יותר. למרות זאת, מאחר והלקוח נוהג ברכב מתוך הכרח, או משתמש ברכב בתור משאב ללא התחייבות מרובה לרכב מבחינת הוצאות וטיפולים, קרדיט האשראי אמור להיות הרבה יותר טוב מאשר בעסקת
רכב הבנויה מיסודה על הלוואה. (הלוואות קל לקבל ללא קרדיט גבוה במיוחד, לעומת זאת, קרדיט בעסקת ליסינג מול חברת ליסינג אמור להיות קצת יותר טוב)
היופי האמיתי בעסקת ליסינג הוא כאשר נשלמת תקופת הליסינג לרכב, ניתן להחזיר את הרכב בקלות יחסית לחברת הליסינג ולקבל עסקת ליסינג חדשה לרכב חדש. כך, ניתן להנות מנהיגה על רכבים חדשים בכל שלוש שנים. כמובן בהנחה שהקילומטראז של רכב הליסינג לא היה גבוה במיוחד. עסקאות ליסינג סטנדרטיות מספקות קילומטראז ממוצע של 15000 אלף בשנה, אבל, ניתן להסדיר זאת בשלבים המוקדמים של עסקת הליסינג כתנאי הכרחי לקיומה של העסקה במידה והלקוח
יודע שהוא זקוק לקילומטראז גבוה יותר.
רצוי להיות עם יד על הדופק בכל הקשור להספק השנתי של הקילומטראז מאחר ובתום תקופת הליסינג, חברות רבות גובות סכומים גבוהים על חריגה מכמות הקילומטראז שנקבעה לעסקת הליסינג. בשורה התחתונה של עסקת הליסינג רצוי להפנים כי הרכב אינו נקנה ואינו שייך ללקוח. שילמת עבור החלפת הגלגלים ברכב, דמי ביטוח, הוצאות שוטפות וכדומה אבל מאחר ומדובר בעסקת ליסינג, לעולם הרכב אינו של הלקוח ותמיד הריטיינר החודשי יהיה קיים. ישנם כמובן עסקאת ליסינג מגוונות אשר נותנות מענה לכל ההוצאות התפעוליות לרכב וגלומות כבר בריטיינר החודשי כגון ליסינג תפעולי או ליסינג מימוני. במקרים שכאלה, חברות הליסינג מספקות מכלול שלם של שירותי רכב ונותנות שירות מלא לטיפולי הוצאות, ביטוח וכדומה.