חפש מאמרים:
שלום אורח
25.12.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

הלבשה עסקית מאת ריקי כהן

מאת: ריקי כהןעסקים - כללי01/03/20101413 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

הלבשה עסקית

קשה להחליט אם אנשים אינם יודעים כיצד להתלבש לעבודה או שהם פשוט איבדו את הקשר הרלוונטי בין ההופעה החיצונית להצלחה בעסקים.

פעם דווח כי מלכת אנגליה אמרה לנסיך צ'ארלס "הלבוש נותן את הסממן החיצוני שממנו אנשים יכולים לשפוט את הלך הרוח הפנימי. את החיצוני אפשר לראות, את השני לא” ברור שהיא אמרה את מה שרבים מתקשים לקבל, שאנשים שופטים אותנו לפי הדרך בה אנו מתלבשים. בכל סיטואציה, עסקית או אישית, המראה החיצוני שולח מסר. נסו ללכת למסעדה בשעות הצהריים, הביטו סביבכם ובמה אנשים לבושים. האם אינכם שופטים אותם? וודאי שכן. מי הם, באיזה מקצוע הם עוסקים, האישיות שלהם ורמת מקצועיותם. חשבו על עצמכם: כיצד אתם מרגישים כשאתם לבושים במראה העסקי הרגיל שלכם, ואיך ההרגשה כשאתם לבושים קז'ואל, בסופשבוע או בערב ליציאה?

בחירה בהופעה עסקית זו או אחרת מספרת על התנהגותך המקצועית ועל אמינותך. חשוב להבין כיצד להתלבש בעסקים במיוחד אם אתה מבקש לקדם את עצמך או את הארגון שלך באופן חיובי.

הלבשה עסקית הולמת תלויה בארבעה גורמים:

  • באיזה תחום אתם עוסקים
  • תפקידכם בארגון
  • האזור הגיאוגרפי בו אתם נמצאים
  • מה לקוחותיכם מצפים לראות כשאתם נפגשים.

הלבשה עסקית הולמת לגברים

בהלבשת גברים, האופנה לא משתנה באופן משמעותי מעונה לעונה, אך הלבשה עסקית אינה עוסקת באופנתיות אלא במקצועיות. מדובר בלהציג את עצמך בדרך שגורמת ללקוחותיך להרגיש בנוח ובביטחון במחיצתך. להתלבש להצלחה- זה עדיין המוטו. איש עסקים מקצועי צריך להתחשב בנקודות הבאות בבואו להתלבש לעבודה:

  • בחר חליפה שמרנית מעטבגווני כחול כהה, אפור כהה או שחור, אפשרי גם עם פסי סיכה. בחליפות איכות הבד מדברת יותר מהצבע, ולכן אם ברצונך להרשים ולהוכיח הבנה והשקעה בחר בבד משובח.
  • חולצת צווארון- רצוי בצבע אחיד- לבן או תכלת - ובעלת שרוולארוך. אלו הצבעים האופטימליים, ככל שתוסיף דוגמאות או צבעים כך תמשוך פוקוס מיותר לבגדיך במקום למקצועיותך.
  • עניבות צריכות להיות עשויות ממשי. המנע מעניבות מקושקשות או עם דמויות מצויירות למינהן ובחר בצבעים ודוגמאות רגועים, אם אתה רוצה להגביר את המראה המקצועי.
  • גרביים- דקות ובגובה חצי השוק או יותר. בדקו באור אם הן מתאימות אחת לשנייה (כן, קרו מקרים מעולם) כמו לצבע המכנס או הנעליים. מבט מהיר גם יבהיר אם הן מחוררות וימנע מבוכה בשדה התעופה, למשל.
  • נעליים- צריכות להיות שמרניות, נקיות, מצוחצחות ובעלות שרוכים. אל תזלזלו בחשיבות הנעליים- אנשים רבים יביטו בנעליכם לפני שיביטו בפניכם.
  • על החגורה להתאים לצבע הנעל, והאיכות משמעותית.
  • תכשיטים- מעט ככל האפשר. צמצם את מספר התכשיטים לשעון איכותי וטבעת נישואין.
  • הגיינה אישית- היא חלק ממשוואת ההצלחה. עדיף להיות נקי על פני מבושם. שמור את האפטרשייב לשעות שלאחר העבודה ודאג להתגלח מדי יום.
  • המגע הסופי לאיש העסקים הוא בחירת האביזרים- תיק, עט ופלאפון איכותיים. בעת סגירת עסקה, החליפה המשובחת, עניבת המשי ונעלי העור האיכותיות יאבדו את משמעותם כשתשלוף עט כדורי עם לוגו המלון אותו אספת יום קודם.

הלבשה עסקית הולמת לאשה

בשנות השבעים והשמונים, כשנשים החלו לתפוס עמדות בכירות בעולם העסקים, היתה נטייה לחקות את ההופעה הגברית. כיום מגמה זו היא מאחורינו, לשמחתי. כשאשת עסקים לובשת מכנס מחוייט הדבר בא מתוך רצון להיראות מקצועית ובאותו הזמן להנות מנוחות וטווח תנועה שמספקים המכנסיים, על פני חצאית מגבילה.

חוקי הלבוש הכלליים חלים גם על הנשים בעסקים. הופעה עסקית אינה מתאפיינת בטרנדיות ואופנתיות. על האשה להתייחס למי שהיא ולהכשרה המקצועית יותר מאשר ללבושה, ועליה להתאים אותו לתעשיה בה היא עובדת ולעמדתה המקצועית בתוך הארגון.

  • התחילי בחליפת חצאית או בחליפת מכנס בצבע אחיד וכהה. חצאית מהווה מראה עסקי שמרני יותר. שמלה- לבד ממקרים נדירים, שמלה לא מציגה את אותה אמינות אלא אם היא מלווה בג'קט תואם.
  • אורך החצאית המקובל הוא בגובה הברך, מקסימום 5 ס"מ למעלה או למטה ממנה, לא יותר!
  • מכנס- מסתיים בקצה הרגלאו הנעל. מכנסי 7/8 או כל אורך אחר הוא פשוט לא מקצועי.
  • ז'קטים וסריגים מוסיפים צבעוניות וגיוון להופעה, אך עליהם להיות מחמיאים ולא חשופים מדי. קו צוואר נמוך מדי או קו בטן גבוה מדיי ישלחו רושם מוטעה.
  • גרבונים הם חובה- צבע טבעי הוא הבחירה הטובה ביותר. לעולם אל תלבשי גרביון כהה מצבע החצאית או הנעל, ושמרי זוג גרבונים נוסף במגירה, לשעת חירום.
  • נעליים- הפנים הן מרכז תשומת הלב והמיקוד בעסקים ולא כפות הרגלים. בחרי נעליים בעלות קצה וסוף סגורים ואלגנטיים בצבעים כהים. עקב נמוך נחשב מקצועי יותר מנעל שטוחה או עקב גבוה.
  • אביזרים ותכשיטים- פחות הוא יותר. שמרי על פשטות. טבעת אחת בכל יד, עגיל אחד בכל אוזן ושרשרת שלא תגנוב מפנייך את תשומת הלב. על האביזרים לשקף את מקצועיותך ולא לערער את אמינותך.
  • איפור- הוא חובה ובעדינות כמו גם צפורני ידיים צבועות בלק עדין. מסקרה, סומק ומעט אודם או גלוס יעניקו לפנייך רעננות וחיוניות.

הלבשה עסקית שונה מאד מלבוש לערב או סופשבוע, והשקעה במלתחה עסקית היא השקעה בעתיד המקצועי. למי שחושב שלא מה שלובשים אלא מה שאתה הוא שיוצר הצלחה - חשוב עוד קצת!  כישורים עסקיים ונסיון אמנם נחשבים מאד, אך גם מראה חיצוני ויצירת רושם ראשוני חיובי הם חשובים לא פחות.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

ריקי כהן- ייעוץ תדמית וסטייל לגברים.

www.rickycohen.com

rckycohen@yahoo.com

054-3233691

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת ריקי כהן

מאת: ריקי כהןעסקים - כללי06/10/101849 צפיות
בעסקים כמו בעסקים- יש חוקים. לפניכם מספר כללים חשובים שכל לובש חליפה צריך ליישם.

מאת: ריקי כהןאופנה27/09/101713 צפיות
לבישת חליפה בקיץ או בתחילת הסתיו, כשהטמפרטורות שוברות שיאים חדשים במדינה כמו שלנו, יכולה להיות חוויה לא הכי נעימה. איך תיראה קריר, נוח ורגוע כשאתה חנוט ומזיע בחליפה כבדה? החדשות הטובות הן, שיש אופצייה אחרת. בחירה נכונה של בדים וצבעים ישול לשנות משמעותית את רמת הנוחות כשלובשים חליפה.

מאת: ריקי כהןשמלות כלה ובגדי חתן12/09/102573 צפיות
כמה פעמים לובש הגבר הישראלי הממוצע טוקסידו? נכון, קרוב לוודאי שאף פעם. מהי חליפת טוקסידו, איך ועם מה לובשים חליפת טוקסידו? וחשוב יותר- לאן הולכים עם חליפת טוקסידו? טוקסידו היא לא רק חליפת לחתנים, והיא נלבשת באופן שונה מחליפה רגילה. הנה כל מה שאתה צריך לדעת על טוקסידו:

מאת: ריקי כהןמיתוג אישי 05/01/101252 צפיות
מיתוג אישי - זהו שם המשחק בימינו, ויריית הפתיחה היא התדמית- המראה החיצוני שלך. איך התדמית באה לידי ביטוי ביצירת המיתוג, ואיך ניצור את התדמית הנכונה בכלי השיווק המרכזיים?

מאמרים נוספים בנושא עסקים - כללי

מאת: ישראל רף עסקים - כללי16/07/232253 צפיות
מתנות לראש השנה, עציצים ממותגים, שיבטיחו לך הצלחה עסקית כל השנה. המטרה של כל עסק, למצוא מתנה לראש השנה שתשלב את הרצון לשמח את העובדים והלקוחות שתקדם את העסק עם תוצאות מעולות לטווח ארוך, וזאת בהשקעה כספית קטנה יחסית. עציץ ממותג עם הלוגו והמסר שלכם, משפט קצר או מוטו המאפיין את העסק, זו דרך מצוינת להעניק תשומת לב – לעובדים וללקוחות כאחד. נשמח לעזור ישראל רף 052-2978583

מאת: ישראל רף עסקים - כללי13/12/223184 צפיות
סרטון מתנות ממותגות לטו בשבט ברוח החג עם מסר אישי ממותג מתנות לטו בשבט ברוח החג עם מסר אישי ממותג, מתנה שמרחיבה את הלב ומעלה חיוך תיצור אווירה נפלאה לשמירה על הקשר עם הלקוחות, צוות העובדים, הספקים, ונותני השירות. מתנה שתשדרג את היחסים שלכם עם הלקוחות והעובדים לאורך כל השנה יש דרך לעזור לכם להשיג את המטרה הזו! נשמח לעזור ישראל רף 052-2978583

מאת: בנימין קלינגרעסקים - כללי12/10/222102 צפיות
1. מהו תכנון? בכל מקום בו אנו נמצאים, אנו משתמשים במרחב בדרכים שונות. על מנת להבטיח ניצול יעיל של המרחב, יש צורך לתאם בין מגוון השימושים המתקיימים בו, ולדאוג לתשתיות כמו תחבורה, מים, חשמל ועוד. לשם כך מתקיים הליך התכנון ברמות שונות, מתכנון נקודתי ועד תכנון כלל ארצי. הליך זה קובע כיצד ישתלבו השימושים השונים, הלכה למעשה, ונותן מענה לשאלות כגון היכן וכמה ניתן לבנות במרחב נתון, מה נחוץ לשם אישור הבנייה וכיצד ניתן לספק את הצרכים של המשתמשים. בסופו של הליך התכנון מתקבלת תכנית, המורכבת בעיקרה מתשריט (מפה המבטאת באופן גרפי את הוראות התכנית הנוגעת למרחב גאוגרפי נתון), תקנון (הוראות בכתב הקובעות מה מותר ומה אסור לבנות על הקרקע שבתכנית, כיצד לבנות ולאיזה מטרות) ומסמכים נוספים בהתאם לצורך.

מאת: בנימין קלינגרעסקים - כללי30/05/222066 צפיות
הריני להעלות בפניכם נוהל עבודה, לדיון בהתנגדויות בפני הוועדה המקומית לבקשות להיתרי בניה ולתכניות בנין עיר. נוהל העבודה יועלה לאתר האינטרנט ההנדסי של הוועדה המקומית לתכנון ולבניה. הנכם מתבקשים לפעול מעתה ואילך בהתאם להנחיות המפורטות בנוהל העבודה. הנוהל נערך בהיוועצות עם היועץ המשפטי ומושתת על ההוראות הקבועות בחוק התכנון והבניה התשכ״ה 1965( כהגדרתו בנוהל – חוק התכנון והבניה( ועל הקבוע בתקנות התכנון והבנייה )רישוי בנייה(, תשע״ו 2016( כהגדרתן בנוהל – תקנות רישוי בניה(.

מאת: ישראל רף עסקים - כללי26/05/222261 צפיות
כל בעל עסק מכיר את החשיבות של תהליך ה"מיתוג" בקרב קהל הלקוחות הקיים, הלקוחות הפוטנציאליים והקולגות העסקיים השונים. לצד עטים, מחברות ומוצרים שאנו רגילים לקבל מתנות בכנסים, יש את בעלי העסקים שמעניקים מתנות מוצרי פרסום שאנשים באמת שומרים אותן… עציצים ממותגים עם מסר אישי נשמח לעזור ישראל רף 052-2978583

מאת: ישראל רף עסקים - כללי01/05/222142 צפיות
נטוורקינג הוא אחד הכלים החזקים ביותר בעולם הפרסום ובאירועים עסקיים. מהו המוצר הפרסומי היעיל ביותר עבורך שיבדל אותך משאר המשתתפים ויקנה לך יתרון משמעותי לטווח ארוך. מסר אישי או עסקי ממותג בעציץ – המוצר הפרסומי הטוב ביותר לאירועים עסקיים לקבלת תוצאה עסקית מעולה. אשמח לעזור ישראל רף 052-2978583

מאת: אופירעסקים - כללי28/02/221675 צפיות
נושא הסמכת iso מאז ומתמיד היה נושא רגיש לבעלי עסקים ומותגים שגורר לאחרי כן כאב ראש, לחץ וחרדה. הסיבה לכך היא כי לא כולם באמת יודעים מה צריך על מנת להגיע להסמכה המושלמת, ואין כאן מורכבות כבדה מדי, בעיקר כאשר מלווים אתכם אנשי המקצוע הטובים ביותר.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica