פרסום ויראלי הוא המילה האחרונה בתחום הפרסום הבינלאומי. בבסיסו, פרסום ויראלי הוא "משהו מגניב" - בין אם מדובר בתמונה מצחיקה, טקסט משעשע, סרטון מדליק ביוטיוב, ועוד, שבבסיסן רעיון פרסומי שלא פוגם במגניבות ובכיפיות של הפרסום. למה אנחנו מתכוונים? חברת ליווייס, לדוגמה, מצלמת וידאו מגניב ומצחיק לאללה ומעלה אותו ליוטיוב (בלי לשחרר אותו לטלוויזיה). עם קצת באז שנוצר סביב הסרטון המגניב, אנשים מתחילים לשלוח אותו אחד לשני במייל, אתרי אינטרנט מתחילים לקשר אליו, ומקמפיין קטן ודל תקציב, אבל כזה שבבסיסו עומד רעיון מגניב ומצחיק, ליווייס זוכה לפרסומת הכי טובה בעולם, כאשר אנשים שולחים אחד לשני בכיף ומתוך רצון אמיתי לשתף את הוידאו שלהם. זהו פרסום ויראלי - פרסום שנעשה ע"י הקהל, הנשא של הפרסומת, ובאמצעותו הוא גדל, כמו נגיף, ומתפשט באפקטיביות מרשימה.
פרסום ויראלי זו דרך יצירתית ומדליקה באמצעותה מקדמי אתרים רבים יכולים להזניק את כמות החשיפות של אתר מסוים, באמצעות אסטרטגיה פשוטה וחכמה. אם לדוגמה יש לכם עסק לעיצוב שיער, ואתם מחפשים דרך יצירתית לקדם את העסק ולהגדיל את החשיפה של אתר האינטרנט שלכם, אתם יכולים לצאת במבצע מדליק בו אנשים ישלחו לכם צילומים של התספורת שלהם, והאדם עם התספורת המקורית והמגניבה ביותר יזכה לשנה של תספורות חינם. את הקמפיין תוכלו לפרסם באתרים פופולאריים בהם מבקרים בני נוער, ובמקביל לפתוח באתר שלכם גלריה של צילומים ששלחו אליכם הגולשים. כך יצרתם מבצע מגניב, שלא דורש מכם כמעט שום עשייה, יצרתם עניין רב סביב האתר שלכם וסביב בית העסק שלכם, העשרתם את התוכן שבאתר האינטרנט שלכם, ובמקביל זכיתם לכמות עצומה של קישורים נכנסים לאתר שלכם, מה שיביא לשדרוג עצום שלו ברשימות החיפוש של גוגל.
שיווק ויראלי, כאמור, הוא המילה האחרונה בתחום הפרסום, וביצוע טוב שלו יניב תוצאות נפלאות עבורכם. אך גם כאן חשוב לזכור שחוץ מרעיון טוב חשוב לבצע את הדברים בצורה מקצועית, אמינה ואיכותית. חשוב להקפיד על ניסוחים נכונים, כתיבה איכותית שמותאמת לקהל היעד שלה ועם זאת לא מזלזלת באינטליגנציה ובאינסטינקטים שלו. בהצלחה!