צילום מוצר משמש גם לפרסומות וגם לקטלוג מוצרים באינטרנט.
ידועשצילום איכותי מסוגל להגדיל פלאים את הקף המכירות,
ולכן יש להשחשבהבתכנון הצילום עד הסוף.
חלק בלתי נפרד הוא תכנון הרקע עליו יצולםהמוצר.
קודם כל חשוב לציין שאין חוקים. צילום מוצר שנראה טוב ועונה על המטרהשלשמה הוא בוצע (הגדלת מכירות)
הוא צילום מוצלח ולא משנה מה צבע הרקע.
למעט מקרים חריגים, בצילוםמוצר צריך להיות ניגוד בין הרקע לבין המוצר - בכדי שיבלוט מהרקע,
כלומר- מוצר בהיר על רקע כהה, ומוצר כהה על רקע בהיר.
צילום מוצר נעשה על משטח לבן המשמש כרקע. צלם מוצרים מקצועי עושה את עבודת התאורה באופן כזה שבו
המוצר המצולם יואר בצורההמיטבית, לא הרקע. לעיתים ניתן לשלוט גם על תאורת הרקע, אך העדיפות ניתנתכמובן למוצר.
מהסיבה הזו, צילום על רקע לבן שאינו ערוך מתקבל בגווניםאפורים בהירים, וייתכנו בו פינות מעט אפורות למשל.
אם אתם צריכים רקעלבן לחלוטין, יש לצרוב את הרקע:
צריבה היא פעולה המתבצעת בתוכנת עריכה גראפית, לאחר הצילום.
משמעותהצריבה היא להפוך את כל הרקע שמסביב למוצר לצבע מסויים (לבן בדרך כלל).
בצורהזו ניתן לקבל צילום מוצר על רקע לבן 100%, מה שלא תמיד מתקבל בשלב הצילוםעצמו ולכן מצריך עריכה.
רקע צרוב ללבן שימושי בעיקר באתרי אינטרנטוקטלוגים מודפסים בעלי רקע לבן, כך מתקבל מצב בו המוצר "צף" או "מרחף" בתוךהעמוד.
מדובר בפעולה דומה לצריבה לרקע לבן, אך כאן מתקבל מסביב למוצר אזורשקוף, ומאפשר "להלביש" את תמונת המוצר
על גבי רקעים צבעוניים, ורקעים עםטקסטורות או גוונים משתנים.
צילום מוצר על רקע שחור בדרך כלל יוסיף אוירה יוקרתית למוצר.
אולם,לא תמיד יהיה חיבור טוב בין המוצר לרקע השחור, ולעתים הוא דווקא יראה יותרמקצועי על רקע לבן.
השתקפות של המוצר על המשטח עליו הוא מצולם, גם היא נועדה להוסיף יוקרהלצילום המוצר.
צילום של מוצר בעל השתקפות ייראה מודרני יותר, מרשיםיותר, ומפתה יותר.
בדרך כלל ההשתקפות מתבצעת בתוכנת עריכה גראפית ולאבשלב הצילום, מאחר ובמחשב ניתן לשלוט על התוצאה ביתר קלות.
בסופו של דבר, לא תמיד יודעים מראש על איזה רקע רוצים לצלם את המוצר.
לכןיש צורך לפנות לצלם מוצרים מקצועי שידע לייעץ לכם לגבי הרקע המתאים ביותרלמוצר שלכם.
בחרו סטודיו צילוםמוצרים בעל תיק עבודות מרשים שמציג מגוון אפשרויות, והתייעצו לגביצילום המוצר שלכם.