תפקידו של כל בעל עסק הוא ליצור לנו הקונים את חווית הקניות ובכך הוא יזכה לראות אותנו שוב ושוב.
חווית הקניות מחולקת למספר נושאים גדול ואולי אפילו אין סופי. אולם העיקרים שבהם . הינם:גודל ומבחר,חידושים וגימיקים,התמקדות בנושא מסוים או קהל מיוחד וכמובן שירות.
א) גודל ומבחר: אין הרגשה טובה יותר לקונה מאשר להכנס לחנות גדולה ומרווחת עם מבחר גדול של אפשרויות. כאשר לכל מוצר יש תחליף מחברה אחרת טובה יותר או פחות ומתאימה יותר או פחות לדרישות הלקוח. ולכל לקוח בנפרד. תן ללקוח את האפשרות לבחור. מומלץ גם שהלקוח יקבל הסבר על ההבדלים בין המוצרים , אם בצורה כתובה על המדפים או ע"י מוכרים מנוסים. חלק גדול מההחלטות לקנות נעשת מול המדף.
ב)חידושים וגימיקים- הרי לא תהנו להכנס לחנות שחוזרת על מוצריה שוב ושוב, בשלב מסוים ימאס להם ויחפשו מקום אחר. חנויות גדולות נוהגות להחליף סחורה בין המדפים וכך ליצור רושם של תחלופת סחורה. לרוב האנשים יש זויות ראיה שונות וזיכרון למוצר מסוים או למדף מסוים. בכך שמחליפים מוצרים בין המדפים חושפים לקוחות שונים למוצרים שהיו בחנות ולא זכו לתשומת לב.
ג)התמקדות בנושא או בקהל מסוים. מיותר להכנס לחנות גדולה עם מבחר רחב ודברים עכשווים וחדשים אבל.... מעט מכל נושא. לדוגמא: חנות שמחזיקה מבחר גדול אולם מעט לילדים, מעט לנשים ,מעט לצעירים ומעט למבוגרים.
כדאי לנסות להגיע למצב שהסחורה תתאים לפלח מסוים , כגון לנשים בלבד,ילדים בלבד , וגם פה ניתן לחלק לתת-גילאים כלומר לילדים קטנים או לנוער, לצעירות או מבוגרות. ( לא מדובר בהאנגרים הגדולים ששם יש מבחר גדול בכל נושא בשל הגודל העצום. וגם שם החנות מחולקת למחלקות- מעין מספר חנויות קטנות בתוך חנות אחת גדולה)
4)החלק הלא פחות חשוב הוא הרושם שהשאירו לנו אחרי הקניה. לרוב הוא בא מצד המוכרות. בחלק גדול מהחנויות אנו הקונים זקוקים לעזרה הכוונה עיצה או מידע. בדיוק בשל כך יש את המוכרת שחייבת להקרין אמינות וידע.
עיצות אלו הן חלק קטן מגורמי חווית הקניות אולם אין הם באים על חשבון דרכים אחרות.
יזכור כל בעל עסק:לקוח שיוצא לא מרוצה מחנות ולא משנה מדוע. יגרור אחריו לקוחות אחרים , וכמו כן לקוח מרוצה יחזור . וגם ימליץ לאחרים.