לאחרונה פורסמו מחקרים רבים המצביעים כי המשבר הכלכלי האחרון עלול להשפיע משמעותיתעל עסקים קטנים ולהוביל לקריסתם בשיעור של כ-40%. בעלי עסקים קטנים מצויים בלחץ כבדשל תזרים מזומנים, גבייה מספקים, מאמצי שיווק הולכים וגדלים, קיצוצים ופיטוריעובדים ועוד.
מאמן אישי העוסק בתחום אימון עסקי/יעוץ ארגוני יודע שעליו להתייחס לכל עסק כגוף נפרד עם מאפיינים ייחודייםלו. ובכל זאת, ניתן לדבר על מספר בעיות כלליות שמשותפות לרוב גדול של עסקים קטנים.
חסמי הצלחה - הכר את האויב
קושי באבחנה בין עיקר וטפל
בתהליך של אימון עסקי לבעלי עסקים קטנים אני נתקלת בבעלי עסקיםרבים המקדישים את רוב זמנם ליוזמות עסקיות שאין בהם ממש כדי לקדם אותם בעסק. בתהליךשל אימון אישי לבעל העסק (שנערך כחלק מתהליך אימון עסקי) אנו מקדישים זמןמשמעותי לאבחון מדויק של בעיות בעסק – הגדרתם הנקודתית ואיתור פתרונות אפשריים.תהליך זה של זיהוי בעיות וחלוקן לבעיות מהותיות ושוליות הוא תשתית לתהליך אימוןעסקי או/ו תהליך יעוץ ארגוני והוא מעצב את פני התהליך בהמשך הדרך.
העדר מיקוד
בזמנים של קשיים כלכלים בעלי עסקים נמצאים בלחצים ומנסים להתמקד בכמה משימות במקביל. מנהלים שאינם מורגלים בכך מצויים בסכנה של איבוד ושכחה של מידע,תסכול מתמשך ומעבר לשעות עבודה ארוכות. על כן ,בתהליך של אימון אישי ניהולי (למשלבמסגרת פיתוח מנהלים) , אנו לומדים לאמץ אסטרטגיה שמתאימה לאישיותו של בעל העסק.מנהל העסק לומד לעשות את ההפרדה בין משימות דחופות וחשובות, ומהי חלוקת הזמן הנדרשתכדי לעמוד בכל המטלות היומיות הנדרשות מבעל עסק. חלוקה של הזמן – אולי המשאב היקרביותר ברשות בעל העסק – מאפשר לאמץ יוזמות חדשות ובמקביל לפתור בעיות קיימות.במילים לפעול לשימור ולשיפור מצב העסק.
צורך בפיתוח יצירתיות
פתרון בעיות, לרבות אלו המוזכרות לעיל, דורש לעתים קרובותחשיבה יצירתית. תהליך אימון אישי נועד לפתח חשיבה זו. לכן בזמן מפגשי אימון אישיאני תמיד ממליצה להחזיק פנקס קטן ובו לרשום כל רעיון שעולה לבעל העסק בזמן ה-Coaching. רעיונות אלו ואחרים משמשים כתשתית לפיתוח העסק. במסגרת תהליכי יעוץ ארגוני/אימון עסקי הופתעתי לגלות עד כמה זמנים של האטה כלכלית, כיון שדווקא עיתוישל מצוקה ולחץ מהווה גירוי מצוין לפיתוח יצירתיות.
דיוק במטרה
אימון אישי וכמוהו גם אימון עסקי עוסק בהגדרת מטרות והשגתן.Coaching מסייע לבעלי עסקים קטנים להגדיר מטרות ברורות ואלו בתורן עוזרות להאיר עלמצב העסק בהווה ובעתיד. בתהליך Coaching אנחנו מסתכלים על העסק כמפה של שישה תחומיתוצאה- כוח אדם, תחום השיווק, מחקר ופיתוח-למידה, תחום הפיננסים, תחום היצורוהתפעול וניהול. לאחר שאנו מגדירים מטרות בכל תחום תוצאה, אנו יוצרים סדר עדיפויותויוצאים לתכנית הפעולה.