להלן מספר עצות שיכולות להקל על הבחירה:
- כדאי להיפגש עם כמה אנשי יחסי ציבור, כדי לשמוע רעיונות, לשאול על שיטות עבודה ואפילו לראות תיק עבודות.
- בקשו לדבר עם לקוחות של המשרד - לא תמיד אנשי יחסי הציבור אוהבים זאת, אבל נסו.
- התייעצו עם מכרים שמעסקים אנשי יחסי ציבור או עמיתים למקצוע - לעיתים יש יתרון לאיש יחסי ציבור שמתמחה בקידום עסקים בתחום מסוים לדוגמא: היי-טק, צרכנות וכו'.
- בדקו איך איש יחסי הציבור רואה את העסק שלכם. איך הוא חש אותו, את האופי שלו ואת האפשרויות הטמונות בו, כך הוא יציג את העסק שלכם בתקשורת.
- בדקו עם יש לכם כימיה עם איש יחסי הציבור שאתם יושבים מולו: האם נעים לכם בחברתו? האם הוא אמין בעיניכם? במידה ואתם לא מתחברים לאיש שיושב מולכם, עדיף לוותר עליו ולנסות מישהו אחר.
- הצעת מחיר - מהווה שיקול מרכזי בבחירת איש יחסי ציבור , אבל יש לבחון אותה בדקדקנות. ישנם אנשי יחסי ציבור המגישים הצעה מושכת ואפילו נוצצת ומלהיבה , אבל כדי לממש אותה צריך בעל העסק להוציא תקציבים נוספים לא קטנים, כמו: הכנת סרטי תדמית, צילומים מיוחדים, עריכת מסיבות לעיתונאים וכו'.
למרות כל העצות הדבר הכי חשוב בעיני אצל איש יחסי ציבור זה לראות
"רעב בעיניים", איש יחסי הציבור שאומר "אני אעשה בשבילך הכל" .