ד"ר דב רייכמן, ספקטרה אנליטיקס בע"מ www.spectra-analytics.com
כולנו מרגישים מידי פעם כי הקשרים שצברנו לאורך השנים אינם אפקטיביים מספיק אל מול מטרה חדשה שצצה בחיינו בין אם עסקית או חברתית.
הצורך בהתפתחות מתמדת מחייב לפרוץ ולהרחיב את מעגלי הקשר הקיימים ((Networking ולאפשר אינטראקציות חדשות אשר יגדילו גם את ההזדמנויות העסקיות אליהן אנו שואפים וגם על מנת לרענן את קשרינו החברתיים.
כמו כן, נגלה כי גם הקשרים הקיימים לא מטופחים די הצורך ועל כן לעיתים לא מספקים את תחושת התועלת הן במישור החברתי/אישי והן במישור העסקי.
הרחבת מעגל הקשרים האישי בצורה איכותית ועמוקה מגדילה במידה ניכרת את סיכויי ההצלחה שלנו בתחומים השונים ותורמת במידה משמעותית לתחושת האושר האישי הכללי שלנו.
תהליך אימון אישי או אימון עסקי לחיזוק כישורי ה-Networking המכוונים לפיתוח קשרים אפקטיביים ומספקים, עוסק בבירור דרך ההתנהלות הבין אישית האופיינית לנו בתחומי החיים השונים: קריירה, לימודים, משפחה ופנאי, הבנת עקרונות הפעולה שלנו בסביבות השונות והצרכים המרכזיים שלנו במערכת קשרים חברתית או עסקית.
בהמשך מגדירים המאמן והמתאמן במשותף את היעד אותו רוצה להשיג המתאמן בעתיד הקרוב בכל הקשור לשיפור יכולותיו ותוצאותיו ביצירת קשרים חדשים כך שיותאם בצורה ריאלית ומוחשית להצלחה כפי שנתפשת ע"י המתאמן.
תהליך ה-Networking ליצירת קשר עם אנשים חדשים קשה לרובנו ומחייב יציאה מ'תחום הנוחות' של הסביבה המוכרת לנו שבה אין צורך להציג את עצמנו או לרכוש את אמונו של השני.
קשה לנו ברוב המקרים לצפות את תגובתו של השני ומאחר ואף אחד מאיתנו אינו אוהב להיפגע – הוויתור על המהלך נראה לנו הגיוני.
בחלק מהמקרים הפנייה הנדרשת מאיתנו מוגדרת וייעודית, לדוגמא: פנייה ללקוח ולעיתים זוהי פניית גישוש טרם שהובררה התועלת או מה מחפש הצד השני לדוגמא מפגש אקראי בכנס או אירוע חברתי.
בתהליך האימון האישי או האימון העסקי בדגש על Networking מוגדרים הערוצים המתאימים ביותר הן מבחינת מאפייני המתאמן והן בהקשר למטרותיו להרחבת מעגל הקשרים.
ההזדמנויות ליצירת קשר, מסתבר, הן רבות אך עלינו להיות ערוכים לכך ולהפיק את המיטב להשגת מטרותינו. ראוי לציין כי אין הכוונה ליצירת קשרים אופורטוניסטיים המוכוונים להשת תועלת ישירה ומיידית. הקשרים שניצור מוכוונים לערכים המרכזיים שלנו ומבוססים על קשרים אמיתיים של נתינה לא פחות מקבלה. רוב האנשים רגישים מאד לאינטרס תועלתי ברור של הצד השני וכמובן במקום להיפתח הם נסגרים ומתגוננים ומנסים להבין "מהו רוצה למכור לי ?" או "מהו בדיוק צריך ממני ?"
עלינו להיות מוכנים עם מסרים ברורים לגבי הצגת עצמנו בצורה פשוטה ומובנת על מנת להקל על הצד השני להבין בזמן הקצר מי עומד מולו. כדאי להתעניין בכנות באדם איתו אנו משוחחים ולא לנסות לספר את כל יתרונותינו מתוך חשש שמא לא נצליח למכור את עצמנו בזמן הקצר.
הצגתנו צריכה להיות צנועה ומאוזנת ולספר בקצרה במה אנחנו מתעסקים מבלי לחשוש שחלק מאי ההצלחות שלנו בעבר כתובים לנו על המצח.
בעבודה עם מתאמנים בנושא Networking בין אם באימון אישי ובין באימון עסקי עולה כי לא מעט אנשים מוצאים את עצמם בהזדמנויות להתרועע אך בפועל לא שוחחו עם אף אחד מתוך אי יכולת לתהות על קנקנו של האחר טרם השיחה, מתוך חשש שהשני לא פתוח לשיחה או מתוך אי בהירות לגבי המטרות והמסרים אותם אני רוצה להעביר לצד השני.
כולנו מכירים לא מעט מקרים בהם התיישבנו ליד אדם שנראה מנותק לחלוטין ובודאי לא פתוח לשיחה, אך כששאלנו אותו מה עושה החברה המצויינת על דש ביגדו או שהתעניינו בטלפון הסלולרי המיוחד שלו – הוא לא הפסיק לספר על עצמו רגעים ארוכים.
תהליך האימון האישי והאימון העסקי מגדיר מטרות ברורות להשגת תפוקות להרחבת מעגל הקשרים, איכות הקשרים ולוחות זמנים על מנת שנוכל לראות את עצמנו תוך זמן קצר יחסית במסלול ההתפתחות וההצלחה לו ייחלנו.