קופון סלולרי הינו מיזם חדשני יחסית, אשר יצא לדרך לא מכבר.
קופון זה הוא חלק ממערכת משומנת של קידום ויחסי ציבור.
הקופונים, מעניקים הטבות והנחות כמו כל קופון סטנדרטי העשוי מנייר, אליו אנו מורגלים.
קופון סלולרי כשמו כן הוא קופון הנשלח הישר אל המכשיר הנייד שלנו ואיתו אנו ניגשים למימוש ההטבה.
הודעת אס אם אס נשלחת היישר אל מכשיר הנייד שלנו, אנו ניגשים עם המכשיר אל אותה חנות שהציעה את ההטבה וממשים את ההנחה.
תחום זה של קופונים כהטבה או כהנחה, מתפתח מאוד בשנים האחרונות ויוצר תגובות נלהבות מצד קהל הצרכנים.
קצת עובדות
ישראל מדורגת במקום השלישי בעולם, כצרכנית במכשירים הסלולאריים.
הצרכן הישראלי משתמש בשרותי האס אם אס, כנוהל שבשגרה.
בישראל נשלחים למעלה משלוש מיליארד מסרונים (אס אם אסים), בשנה.
ששיטת קופון סלולרי הינה שיטה יעילה לשיווק ויחסי ציבור ועל כן הקהל הישראלי מותאם על פי אחוזי השימוש בסלולארי.
קצת על שיטת קופון סלולרי והצרכן הישראלי.
קופון סלולרי החל את דרכו בישראל שנת 2007 .
הקמת מיזם נפלא זה הוערך בהשקעה של כ – 500.000 ₪ והחל לפעול בקניונים השונים ברחבי הארץ.
עם הזמן שחלף, התרחב מיזם זה ושיטת האס אם אסים השיווקים התרחבו והגיעו כמעט לכל מגזר.
מחקרים שנערכו מצאו כי באזור ה – % 40 מקהל הצרכנים הישראלי, נוהג להגיב באופן מידי על הודעות אס אם אסים שיווקים, הנשלחים אל מכשירם.
יתרונו של קופון סלולרי הוא, העובדה כי ההודעה נשלחת לכל צרכן על פי תחומי העניין הנוגעים לו.
כמו כן הודעות אס אם אס המכילות את אותו קופון סלולרי, נשלח רק לאותם לקוחות שאישרו זאת.
לא עוד ניירות מקופלים בארנק
אז מסתבר שהעתיד כבר כאן ובקרוב מאוד קופון סלולרי יחליף את הקופונים הניתנים לנו ונגזרים הישר אל תוך הארנק.
קופון סלולרי מקנה הנחות למקומות רבים כגון: מסעדות, בתי קפה, רשתות ביגוד והנעלה, כרטיסים לתיאטראות, נופשים טיסות ועוד.
למעשה כל רשת או עסק באשר הוא, הרוצה להעניק הנחות לקהל הלקוחות שלו, הוא עושה זאת דרך קופון סלולרי.
יתרונות וחסרונות של קופון סלולרי
העובדה כי כל חברה שולחת קופון אל מכשיר הסלולרי של הלקוח ידועה, אך לעיתים אין אנו זוכרים או יודעים כי חתמנו על מסמך המאשר לאותה חברה לשלוח אלינו קופון.
קופון סלולרי יכול פעמים רבות להוות מטרד ללקוח המקבל אותו.
זוהי "סיכון" אותו לוקח כל בעל עסק, השולח מסרון המעניק הנחה.
מאידך היתרונות עולים על החסרונות, ללא צל של ספק.
כל לקוח המקבל קופון סלולרי, הוא לקוח פוטנציאלי היכול להפוך ללקוח בפועל, של אותה חברה או עסק שהציעה את ההנחה.
למעשה הלקוח שהשאיר את פרטיו, לא בטוח היה מודע להנחה המוצעת, אם לא היה מקבל קופון המעדכן אותו, שנכון לגשת עם המכשיר הנייד ולבצע רכישה בהנחה.
לסיכום:
קופון סלולרי הינה שיטת שיווק חדשה המעניקה הנחות לקהל הלקוחות של אותו עסק מפרסם.
ללקוח נשלח קופון אל מכשיר הסלולר ועל מנת לממש את הקופון, על הלקוח להגיע אל העסק המפרסם, עם המכשיר הנייד ולזכות בהטבה.
העסקים אשר מפרסמים הנחות על ידי קופון סלולרי הם רבים ובניהם נכללים: בתי קולנוע, רשתות בגדים, בתי קפה, מסעדות, טיסות, בתי מלון ועוד מני רבים.
בשל העובדה שהצרכן הישראלי משתמש בתדירות גבוהה במכשיר הנייד שלו, הסיכוי שיזכה להשתמש ולממש את אותו קופון גבוהה