ראשית, שמדברים על ברבי, חייבים קודם להבין, שמדובר על הבובה המפורסמת ביותר בעולם, ועל קריירה שנבנתה לאורך מעל חמישים שנה. מכיוון ששיווק בובות מבוצע מאות שנים (גם לילדים לפני 500 שנה היו בובות) , הרי להיות הבובה הנמכרת ביותר בעולם, הוא הישג עצום - ברבי עשתה זאת בגלל חזון - בגלל שבירת הסטנדרטים שהיו בתקופה בה היא נולדה, וללא מעט בגלל עבודה שיווקיות מדהימה לאורך שנים של חברת מארטל, שאחראית על ההצלחה של ברבי.
1. ברבי היתה בת 50 בשנת 2009. היא הוצגה בשנת 1959 בניו יורק ביריד הצעצועים . הברבי הראשונה, לבשה בגד ים בסגנון זברה, עקבים גבוהים, והיה לה שיער בלונדיני או ברונטי. בעיקר היא היתה שונה מכל מה שהיו רגילים לראות בבובות לילדים באותה תקופה - היא היתה בוגרת, יפה והייתה חלום עבור ילדות ואמהות כאחד.
2. ברבי נקראה על שמה של ברברה הנדלר, בתם של רות ואליוט הנדל. אליוט הקים בשנת 1945 חברה בשם מארטל ( Martell ), עם שותפו של אליוט הרולד מאטסון. ברבי נולדה בראשה של רות, כאשר שמה לב שבתה ברברה שיחקה עם בובות נייר. ברברה נהנתה לשחק עם בובה של דמות בוגרת. באותה תקופה, שאמרו בובה, הכוונה היתה לבובה בצורה של תינוק! זה היה הסטנדרט של בובות. רות חשבה שאולי צריך להציג בובה בסגנון קצת אחר - בובה עם מראה בוגר - מראה של אישה יפה, שהיא סמל לחלום של בנות בכל הגילאים. היא סיפרה על הרעיון לבעלה אליוט, שאהב את הרעיון אך עוד לא הביא את עצמו ואת מרטל לנקודת ההשקה.
3. נקודת מפנה בסיפורה של ברבי בעת שנמצאה בובה בדמות אישה בוגרת בגרמניה, לאחר רכישת הזכויות על הבובה התחילה חברת מרטל בבניית החלום של עולמה של ברבי.
4.ברבי, אומנם התחילה את דרכה, כבובת חלום - היא נראה כמו מה שכל ילדה רצתה להיות שתהיה גדולה. אך היא מהר מאוד התפתחה וניסתה לעשות ולבצע כל אתגר שאפשר לעשות בחיים -
- לאורך 50 שנה ברבי עברה מעל 80 קריירות - כולל דוגמנות, עריכת דין, רפואה, לוחמת בצבא, בחיל האוויר ובחיל הים, היא היתה אסטרונאוטית, וכן כוכבת רוק - אין ספק השמיים הם אפילו לא היו הגבול עבורה.
- לברבי עוצבו כמות עצומות של בגדים, לאורך עשר השנים האחרונות, נעשה שימוש במעל 30 מיליון מטר של בד כדי ליצר את הבגדים של ברבי. אין ספק שלהשיג כזה, פאריס הילטון עוד צריכה לעבוד הרבה. בנוסף, לאורך חמישים השנה שברבי איתנו, יוצרו עבורה מעל מילארד זוגות נעליים!
- ברבי הפכה עם הזמן לדמות המשפיעה על האופנה העולמית, ומעצבים מובילים הצטרפו לקווי העיצוב של פריטי הלבוש שלה. בין המעצבים של הלבשת ברבי אפשר למצוא את ורסאצ'ה, גוצ'י, ג'יואנצ'י ורבים אחרים.
5. כיום ברבי היא הבובה הפופולארית ביותר בעולם, מידי שנייה נמכרות כשלוש בובות ברבי בעולם כולו. ברבי נמכרת במעל 100 ארצות שונות בעולם, ומחזור המכירות השנתי שלה עומד על מעל 6 מילאירד שקלים בשנה.
6.ישנן מעל 100,000 אספניות ברבי, נשים שמתגאות באוספי ברבי אינסופיים. לרוב מדובר בנשים בגיל אי 30-50 שאוספות מעל 20 בובות חדשות מידי שנה, ומוציאות כ- 4000-5000 ₪ מידי שנה כדי להחיות את האוסף שלהן
7. כיום, ברבי היא תעשיית הצלחה עצומה, ישנו מגוון ענק של משחקי ברבי - מבתים מיוחדים עבור ברבי, סירות מנוע לברבי, חברים וחברות לברבי, משחקי מחשב של ברבי. בנוסף, לברבי יש תעשיית סרטים - יש מבחר ענק של סרטי ברבי שיצאו לאורך השנים בהן ברבי מככבת בעליות שנכתבו עבורה. ללא כל ספק, מרטל השתמשו בכל אמצעי שיווקי מודרני כדי לשמור את ברבי במרכז העניינים לאורך 50 שנה