מרצדס מציעה את פסגת הטכנולוגיה וההדוניזם גם ברמה האקולוגית תמורת 260 אלף שקלים. מרצדס S400 שייכת לסדרת ה-S קלאס של המותג ואם אין בכוונתכם או ביכולתכם הכלכלית לרכוש אותה, אנו ממליצים לכם להימנע מנסיעת מבחן עליה. שכן אלמלא כך, סביר להניח תחוו אכזבה גדולה שהיא למעשה מנת חלקו של כל אזרח ממוצע בישראל שנחשף אל רמת תחכום ופינוק גבוהה שזמינה רק לאנשים ללא שום מגבלות בתקציב. ירידה ממכונית זו למשפחתית רגילה שקולה ליציאה ממסעדת שלושה כוכבי מישלן אל חומוסייה בתל אביב.
מרחפת מעל מכשולים
מרצדס S400 מרחפת מעל כל המכשולים "המייחדים" את כבישי ישראל, רמפות האטה עירוניות, בורות נסתרים ומרושעים שעתיד לגבות ככל הנראה שני צמיגים ואגן שמן אחד. הרכב מדלג מעל מכשולים אלו כאילו הם היו בגדר אספלט שנסלל רק אתמול ומראה את יכולותיה של מערכת מתלי האוויר הממוחשבת שמחירה מסתכם בזה של פיאט פונטו ממוצעת. בידוד הזעזועים הוא מדהים ובאורח פלא איננו מגיע על חשבון התנהגות הכביש.
חוויית נהיגה ונסיעה מושלמת
לא מדובר אומנם ברכב חד דוגמת סדרה 7 וגם לא במטחנת פיתולים דוגמת אאודי A8 קוואטרו, אולם הרכב הענק הזה מכיר היטב את כל המהלכים הנכונים למען חוויית נהיגה טנטרית, ללא נטיית גוף מיותרת בפניות הדוקות וללא מגבלות אחיזת כביש. תא הנוסעים מופתי, בידוד רעשי החוץ הוא מוחלט, סביבת הנהג ללא שום ממתגים מיותרים ומסך LCD ענק בעל שעונים ווירטואליים איננו בא להרשים אלא לספק מידע ברמת חדות ועושר שכל מסך רגיל אחר לא מסוגל להשתוות לה.
נתונים וביצועים
במסך הפיקוד המשני ניתן לטייל בין עשרות תפריטים ואופציות ואף להשתעשע בגימיקים של החלפת צבעי תאורת ה-לד ברכב. המושבים ברמת הגימור הבסיסי נוחים להפליא ואינם מאפשרים לצאת מהרכב. מרצדס S400 בגרסת ההיבריד מתפארת בתצרוכת דלק ממוצעת של יותר מ- 14 ק"מ לליטר ופליטת CO2 יותר נמוכה מזו של המשפחתית הקטנה. ביחס לרכב של 1.9 טון עם מנוע V6 המפיק 333 כוחות סוס ותאוצה מאפס למאה קמ"ש ב- 6.8 שניות, מדובר בנתונים יומרניים במיוחד.
צריכת דלק
כדי להשיג נתונים אלו יש צורך לתת למערכת ההיברידית שמגיעה עם סוללת ליתיום ומנוע חשמלי יעיל וצנוע, להנחות את הנהיגה בצורה ירוקה. המחיר הוא תאוצה מאד עצלה, וככל הנראה רוב האנשים יבחרו במצב ספורט נמרץ ויותירו את המלל הירוק לטיפולם של אנשי יחסי הציבור, ואת תקציב הדלק לטיפולו של מנהל הכספים.