יונדאי סונטה היברידית היא הדגם הראשון של הקונצרן אשר מגיע אל ישראל עם תקינה אמריקאית. מדובר באחד מהדגמים המאובזרים, המפוארים, הטכנולוגיים והירוקים ביותר שיונדאי השיקה עד עתה בישראל. מנכ"ל קבוצת הרכב הפרטי בכלמוביל, דוידי פיאמנטה, מציין כי הסונטה ההיברידית ממחישה היטב את התוכניות לעתיד של הקונצרן להרחיב את שילוב הדגמים החשמליים, ההיברידיים ותאי מימן אל תוך מערך הדגמים העשיר שמוצע ברמה בינלאומית.
אודות הסונטה ההיברידית
הסונטה ההיברידית בדגמי ה- LIMITED, קיבלה ציון בטיחות 8 ממשרד התחבורה, מצטיינת ברמת אבזור ובטיחות של רכבי יוקרה, כוללת מערכת הנעה היברידית ושקטה ומוצעת במחיר התחלתי של 159,000 שקלים. יבואנית יונדאי בישראל, כלמוביל, משיקה את הסונטה ההיברידית המיוצרת בקוריאה ומשלבת מנוע חשמלי וסוללת ליתיום פולימר, מנוע בנזין בנפח 2 ליטר GDI ארבעה צילינדרים ותיבת הילוכים אוטומטית עם שישה הילוכים. ישנה אחריות של שבע שנים או 150 אלף ק"מ למערכת ההיברידית ולסוללה בדגם.
רמת ביצועים
תיבת ההילוכים בדגמי יונדאי סונטה היברידית מחוברת אל מנוע חשמלי חזק עם הספק של 38 קילוואט ויחד עם מנוע הבנזין המפיק 154 כ"ס ב- 6000 סל"ד, מגיע אל הספק מרבי של 193 כ"ס ב- 6000 סל"ד ומומנט של 32.3 קג"מ ב- 1800 סל"ד. יכולת ההאצה של הסונטה ההיברידית מעמידה למאה קמ"ש עומדת על 9.3 שניות בלבד, עם מהירות מרבית של 192 קמ"ש. לפי נתוני היצרן, צריכת הדלק בדגמי הפרימיום של הסונטה היא 17.5 ק"מ לליטר בעיר, 17.8 ק"מ לליטר משולב ו- 18.8 ק"מ לליטר בנסיעות מחוץ לעיר.
צריכת דלק ורמת אבזור
צריכת הדלק בדגמי ה- LIMITED של הסונטה ההיברידית היא 16.6 ק"מ לליטר בנסיעה בעיר, 17.5 ק"מ לליטר משולב ו- 18.5 ק"מ לליטר מחוץ לעיר. הסונטה קיבלה ציון ירוק 2 ופליטת CO2-113 גרם לק"מ. הסונטה ההיברידית מציעה אבזור מתקדם ועשיר הכולל בדגמי הפרימיום אפשרות כניסה לרכב ללא מפתח, פתיחת תא מטען באמצעות פתח קרבה ומבלי מגע יד ובחירה בין שלושה מצבי נהיגה על פי הרגלי נהיגה משתנים: מצב נהיגה רגיל, אקולוגי או ספורטיבי.
דגמי הלימיטד
יונדאי סונטה היברידית מצוידת בנוסף בחיישן אורות, מראות צד חשמליות, הגה וידית עם ציפוי מעור, בקרת אקלים, נורות LED פנימיות, קישורית בלוטות' וכניסה ל- AUX ו- USB כסטנדרט. בדגמי הלימיטד ניתן ליהנות בנוסף מבקרת שיוט הכוללת יכולת עצירה מלאה, בלם חניה חשמלי, מושב נהג עם זיכרון של תנוחת הישיבה וכן הלאה.