הגרסה החדשה של יונדאי i20 הגיחה לישראל לא מזמן, במרץ של השנה הנוכחית, (שנת 2015). מדובר על רכב מרשים ששייך לקטגוריית רכבי הסופר מיני, אך עם זאת המידות שלו לצד אופי עבודת הנדסת האנוש שהושקעה בו מאפשרים לחוש כאילו מדובר על רכב ששייך לקטגוריה של הרכבים היותר גדולים. אם כן במה מדובר? מהן האופציות ומהן האיכויות? כל זאת במאמר הבא:
נתוני מנוע
ראשית נציין שניתן לבחור בין אופציה ידנית לבין אופציה אוטומטית. האופציה הידנית מגיעה עם מנוע 1.2 ל' ואילו האופציה האוטומטית מגיעה עם מנוע של 1.4 ל'. תחילה נסקור את נתוני המנוע הידני. מדובר על נפח מנוע של 1,248 סמ"ק, 84 כ"ס, מומנט מרבי של 12.4/4,000 ויחס דחיסה של 10.5. מכאן נעבור לנתוני המנוע של הדגם האוטומטי. פה נמצא שמדובר על נפח מנוע של 1,368 סמ"ק, 100 כ"ס, מומנט מרבי של 13.7/3,500 וגם פה יחס הדחיסה הנו 10.5.
דומה ושונה
אם נמשיך להשוות, נמצא שבשתי האופציות של יונדאי i20 מדובר על מערכת בלמים מוגברת, הבלמים הקדמיים הם מסוג דיסק מאוורר ואילו האחוריים מסוג דיסק. בשניהם הגלגל החלופי מסוג קטן, התאוצה למאה קמ"ש נעשית תוך 13.1 שניות והמהירות המרבית עומדת על 170 קמ"ש. עם זאת פה נגמרים קווי הדמיון ומנקודה זו ניתן למצוא הבדלים. כך למשל ניתן למצוא שבדגם הידני תצרוכת הדלק המשולבת לפי היצרן הינה 5.0 ק"מ לליטר וערכי הפליטה עומדים על 112 גרם לק"מ, ואילו בדגם האוטומטי תצרוכת הדלק המשולבת לפי היצרן הינה 6.0 ק"מ לליטר וערכי הפליטה עומדים על 143 גרם לק"מ.
בטיחות
כמו כן יש לציין שמבחינת מפרט בטיחות ניתן למצוא בשני הדגמים את אותו מפרט מתקדם ואיכותי, כך שלצורך הדוגמה ניתן למצוא מערכת בלמים משוכללת, מערכת בקרת יציבות, מערכת בקרת משיכה, תאורת אזהרה בעת בלימת חירום, חגורות בטיחות קדמיות שמאפשרות לכוון גובה, 5 משענות ראש מתכווננות, קורות חיזוק בדלתות, מערכת בקרת לחץ אוויר בגלגלים וכדומה.
שלוש רמות גימור
כמו כן לצד האופציה הידנית והאופציה האוטומטית, גם ניתן למצוא שלוש רמות גימור: רמת INSIGHTהבסיסית, רמת INSPIRE הבינונית ורמת PREMIUMשמציגה את הרמה הגבוהה ביותר- כאשר הדגם הידני מגיע רק ברמה הבסיסית. כמובן שככול שהרמה יותר גבוהה, כך ניתן למצוא יותר תוספות ציוד, אך באופן כללי אצל שלושת האופציות ניתן למצוא רשימה מכובדת, כך שבעת שיקול כלכלי, יש לקחת נתון זה בחשבון.