לא פעם העסיקה אותנו השאלה על איזה רכב כדאי ללמוד נהיגה – אוטומט או הילוכים? כשהתייעצנו עם חברים ומכרים אמרו לנו שלמרות הסבירות הנמוכה שננהג ברכב הפרטי שלנו ברכב הילוכים, כדאי ללמוד את הנהיגה על רכב הילוכים כי באוטומט אין מה ללמוד, אז אם כבר ללמוד נהיגה להוסיף ערך מוסף. אכן באופן הזה מלמדים כיום נהיגה וברגע שאנחנו מצליחים להעביר בין ההילוך הראשון לשני אנחנו בעננים. השאלה הגדולה היא: על איזה רכב באמת כדאי לנהוג?
הפנים קדימה
אין ספק שהטכנולוגיה מפתיעה אותנו ואנחנו הרי פריקים של טכנולוגיה וחדשנות. אם לפני עשרים שנה היו מדברים איתנו על דוושת גז שתעשה את כל העבודה בשבילנו כנראה שהיינו פורצים מצחוק, הרי כל מה שהכרנו אז היה את ידית ההילוכים ואת הריכוז הרב שצריך במעבר מהילוך להילוך. היום יש מערכת שלמה שעובדת קשה בזמן שכל שנדרש מאיתנו הוא ללחוץ ולהרפות והרי פלא: האוטו נוסע לבד ומחשב את ההילוכים בלי עזרתו של המוח האנושי.
ועדיין, ישנם פריקים של הילוכים
כולנו שמענו על אותם הנהגים שעבורם לנהוג על רכב אוטמט אינו נחשב נהיגה. הנהגים של פעם ובטח גם שמעתם את אבא שלכם אומר לא פעם כי ישנו געגוע לרכב עם ההילוכים ונדמה כי הילוכים הפכו שם נרדף לנהיגה. יצא מצב שאנחנו צריכים להתנצל על כך שהנהיגה ברכב אוטומט הקלה על חיינו משום שעדיין ישנה קבוצה שלמה של אנשים שהיו מעדיפים להחזיר עטרה ליושנה ולנהוג בהילוכים.
הילוכים? כמעט ולא
מאחר והפנים קדימה, קשה מאד למצוא כיום רכבים עם גיר שאינו אוטמט. נהג אשר ירצה לרכוש רכב יוקרה כדוגמת מרצדס C250 בפורמט של הילוכים כנראה ימצא עצמו בקושי מסוים. החברות הגדולות ובעיקר בדגש על רכבי היוקרה כמעט ולא מייצרים רכבים עם גיר שאינו אוטומטי. הביקוש לרכבים אוטומטים גדול מאד והרוב הגדול מבקש לעצמו רכב שהנהיגה בו תהיה קלה וחלקה בלי סיבוכים מיותרים ובדיוק כזה הוא הרכב האוטומטי.
וזה ממש לא הסוף...
רכבים מתקדמים מעניקים עוד יותר אפשרויות לכל הקשור בגיר האוטומטי. מרצדס C250 לדוגמא מאובזר גם בכפתור התנעה. אם פעם היינו משתמשים במפתח, סיבוב, הקשת קוד ועוד שלל צעדים בדרך אל התנעת הרכב, הרי שכיום כל שנותר לנו לעשות הוא ללחוץ על הכפתור ולהנות מהדרך. למרות כל אלו, עדיין ישנו הדור המתרפק על הנוסטלגיה שמעדיף את הרכבים בעלי ההילוכים.