כבר המון זמן שהמכונית שלנו משחקת תפקיד רגשי ולא רק תפקיד פונקציונאלי. אם בעבר היינו רוכשים מכונית על סמך המפרט הטכני, הביצועים ורזומה חברת הרכבים, הרי שהיום קניית המכונית דומה ליציאה לשופינג ואנו רואים בה כסיפוק רגשי. מבלי שאנחנו שמים לב המכונית הופכת להיות סוג של כרטיס הביקור שלנו משום שהיא מלווה אותנו לכל מקום. חשבנו שהבגד עושה את האדם? אם כך, מה נגיד על המכונית? בדומה לבגדים, גם היא מקשטת אותנו ולכן אין אנו מקלים ראש בכל הפאן הוויזואלי.
רבותיי, ההיסטוריה לא חוזרת
אם פעם יצרניות המכוניות היו מייצרות צבע אחד או שניים לכל היותר, הרי שהיום כפי שיש קולקצייה שלמה של חולצות המגיעות בשלל צבעי הקשת, גם יצרניות המכוניות מספקות מניפה שלמה של צבעים העתידים לענות על צורך של כל לקוח ולקוח פוטנציאליים. כל מה שהכרנו מההיסטוריה הלא כל כך רחוקה, כעת נחשב כנוסטלגיה ולא נשאר זכר לתפיסה הישנה בה מכונית הינה אובייקט פונקציונאלי בלבד שתפקיד לנייד אותנו ממקום למקום ותו לא.
הצבע משחק תפקיד חשוב ביותר
כפי שצבעה של חולצה או צבעו של מכנס משפיעים על החלטתנו האם לרכושם או לא, כך גם צבעה של מכונית מהווה משקל רב בהחלטה שלנו האם לקנותה. מנהלי המכירות מכירים היטב את הסיטואציה בה מגיע זוג שהחליט לרכוש רכב חדש וההחלטה הארוכה ביותר היא באיזה צבע לבחור. פעם היה קל מאד לבחור בין השחור ללבן וההיתרונות של כל צבע היו ברורים, אך כעת, כשצבעים רבים החל בזהב וכלה בורוד מוצעים לנו, אנו אבודים לעתים אל מול השפע ומתקשים לבחור.
מרצדס A180 לדוגמא אשר נחשב כרכב יוקרתי וקלאסי, מגיע במספר צבעים: אדום, טורקיז, שחור, לבן, אפור ועוד. מניפה כה רחבה של צבעים מטרתה להציע שפע ללקוח הפוטנציאלי ובעיקר לקלוע לטעמם של קהל קונים רב ולהבטיח שביעות רצונם. יתכן וגברים יבחרו בצבעים הכהים יותר ואילו הנשים נוטות אל הצבעים הבהירים שנתפסים כרכים ועדינים יותר.
יש צבע מועדף?
לכל צבע יש יתרון משלו וכך גם חסרונות מסוימים. על הצבע השחור רואים את האבק, ואילו על הצבע הלבן כמעט ולא רואים לכלוך. הצבע הורוד מופנה אל הקהל הנשי והצבע האפור נתפס דווקא כניטרלי. בדגמי מכוניות אשר משווקים כדגמים משפחתיים, כדוגמת מרצדס A180, נוכל להנות מהיצע צבעים רחב שכן אין מדובר בדגם הפונה אל קהל גברי או קהל נשי. אז מה הצבע שלכם?