עבור כל מי שמבקש אחר רכב פנאי בו ניתן להרגיש במשרד יוקרתי או חדר מפנק, עבור כל מי שמבקש לגמוע מרחקים ארוכים בנוחות מרבית כמה שרק ניתן, עבור כל מי שמבקש רכב אלגנטי מרשים ויוקרתי שמציע רמת ריווח טובה, עבור כל מי שמבקש לנהוג ברכב אמין יציב ושמציע ביצועי כביש טובים, אך יחד עם זאת גם יודע לנסוע בשבילי כורכר מעט יותר מאתגרים מבלי להוות נזק לרכב ומבלי להעיק, עבור כל מי שיודע להעריך אבזור מתקדם לצד טכנולוגיות חכמות- יונדאי סנטה פה היא ללא ספק הרכב עבורו- ואין זה משנה אם מדובר על משפחה גדולה או על זוג צעיר.
מרווח ועיצוב
מבחינת תדמית, יונדאי סנטה פה מכילה פרופורציות נכונות ועיצוב לא מנופח אך כן מרשים. הדגם החדש מעט יותר מתקדם מהדגם הקודם, (ב8 ס"מ), מציע קווי מתאר הרבה יותר ספורטיביים ודינמיים. כך שנעשתה עבודת עיצוב מרהיבה לא רק בתוך הרכב, אלא גם נעשתה עבודה מרהיבה על החזות החיצונית. כמו כן מבחינת אבזור, נוחות הנסיעה אינה מאכזבת, אלא מיישרת קו עם האיכות הגבוהה שהנראות מציבה. כמו כן באותה נשימה יש לציין את מרחב הפנים הנאה שמציע מרחב מצוין גם לרגליים שמבקשות להתרווח לפנים.
שני מנועים
מבחינת האופציות שעומדות עבור הקהל הישראלי ניתן למצוא שתי אופציות של מנועים: האחת מציגה מנוע 2.4 ל' בנזין שמפיק כ192 כ"ס ואילו האופציה השנייה מציגה מנוע 2.2 ל' דיזל שמפיק כ197 כ"ס, כאשר יש לציין לטובה ששתי האופציות כוללות הנעה כפולה קבועה. יש שטוענים שמנוע הדיזל מעט יותר עדיף הן כיוון שהוא יותר זריז והן כיון שהוא יותר חסכוני מבחינת צריכת דלק- צורך כ12 ק"מ לל' לעומת 8.5 ק"מ לליטר כפי שנמצא אצל מנוע הבנזין. מכאן שניתן לומר שכל הנוגע לליטוש, בטיחות, רמת טכנולוגית, מרחב ואיכות נסיעה, מדובר על 5 כוכבים. עם זאת התענוג עולה לא מעט, אך ביחס למתחרים גם לא הרבה.
טוב לדעת
מבחינת נתונים יבשים נמצא שמדובר על אורך שעומד על 469 ס"מ, על רוחב שעומד על 188 ס"מ, על גובה שעומד על 169 ס"מ, על משקל של 1800 ק"ג, על בסיס גלגלים של 270 ס"מ, על נפח תא מטען של 585 ל', על נפח מיכל דלק של 64 ל' ועל צמיגים אחוריים של 235/60-18. כמו כן מבחינת ביצועים מדובר על האצה ל100 קמ"ש תוך 11.9 שניות, המהירות המרבית הינה 190 קמ"ש וההנעה הכפולה הינה קבועה.