מה מיוחד במרצדס 500S
מרצדס S500 הביאה את מערכות הנהיגה החכמות לרמה חדשה. המכונית, המצוידת במערכות רבות של סיוע נהיגה, מביאה את חווית הנהיגה לרמה אחרת של פשטות ונוחות. המכונית אינה מאה אחוז מושלמת ועדיין אינה יכולה לנהוג את עצמה בצורה עצמאית לחלוטין, אבל היא בהחלט מתקרבת לשם. תיקונים מהירים ויכולת שיקול דעת אנושי במקרים לא טיפוסיים, אמנם אין לה, אך את כמעט כל שאר הדרוש כדי לנהוג יש לה. המכונית המתוחכמת הפגינה נהיגה עצמאית מרשימה בצמתים ודרכים מהירות פעם אחר פעם.
איך זה עובד באופן בסיסי
מרצדס S500 מצוידת בחיישני רדאר, מצלמות היקפיות ומערכות מתקדמות של סיוע בנהיגה. המערכות פועלות על אלגוריתמים מתקדמים ביותר אשר מנחים אותם כיצד לנהוג במצבי נהיגה שונים בהתאם לנקלט מהמצלמות והחיישנים ובהתאם לחוקי התנועה המתאימים. שילובם של כל אלה מאפשר למכונית לבצע התנהגויות נהיגה רבות באופן עצמאי וללא התערבות הנהג. אמנם היא רק כמעט מושלמת אך נהיגה עצמאית לחלוטין של מכונית גם אינה חוקית עדיין.
התנהגות בצמתים
מרצדס S500 ממפה את הצומת, מכוניות אחרות המצויות בה, הולכי רגל ורמזורים. המכונית גם מצוידת במערכת זיהוי צבע והיא מציגה על צג הנהג לא רק את המרחק מהרמזור אלא גם את צבעו. במידה ויש אור אדום או כתום ברמזור תחל המכונית בעצירה. כאשר הרמזור מתחלף לירוק תחל המכונית בנסיעה. כאשר המכונית מזהה מכוניות בצומת המתקרבות לקראתה היא מגיבה בהתאם למצב ולחוקי התנועה. המכונית המתקדמת, אף מזהה הולכי רגל הממתינים לחצות ליד מעברי חצייה והיא תחל בעצירה לבדה.
כבישי מהירים
מערכותיה של המכונית ממפות בו זמנית את התשתיות מסביבן ואת המכוניות האחרות על הכביש. המערכות יודעות לאתר את מיקומן ולהעריך את מהירותן של המכוניות האחרות. בהתאם לנתונים אלה ולחוקי התנועה יכולה המכונית, באופן עקרוני, לבצע לבד עקיפות. במקרה שאין רווחים בין המכוניות המכונית תיעצר.
ללא פשרות
המערכות המתקדמות משולבות במכונית אשר, עונה גם על המצופה בכל היבט אחר, ממכונית מרצדס השייכת לסדרת S הקלאסית והמוכרת היטב.