דגם פאג'רו של חברת מיצובישי קיים כבר משנת 2006. מאז, לא השיקה החברה דגם חדש של רכבי שטח, והיא רק עורכת מתיחות פנים, קוסמטיות בעיקרן, לדגם הקיים. כעת, בשנת 2015, מתרחשת מתיחת פנים נוספת מסוג זה.
שינויים בעיצוב
כבר ממבט ראשון, ניתן לראות שבגרסה החדשה של מיצובישי Pajero חלו מספר שינויים בעיצוב. הגריל הקדמי שונה, וגם התאורה- נוספו שני פנסים בטכנולוגיית LED מלפנים, אשר נועדו לשפר את הראות גם באור היום וגם בלילה. שינויים קלים חלו גם בחזית הרכב. עם זאת, לאחר שנים כה רבות, היינו מצפים שהמעצבים של חברת מיצובישי יעלו על שיפורים חדשניים יותר מאשר שינויים קלים בפרונט מדי מספר שנים.
עיצוב הפנים
לאחר כמה דקות בתוך המיצובישי פאג'רו, ניכר כי נוחות הייתה בעדיפות עליונה עבור מעצבי הרכב. בין השאר, ההגה מצופה עץ, על מנת להיות נוח לאחיזה גם במצבים בהם הוא חם. הדלתות נוחות במיוחד לשימוש. בנוסף לכך, ברכב יש מערכת מולטימדיה מתקדמת באיכות גבוהה, אשר נועדה להעביר את הנסיעות במהירות ובנעימות, גם כשמדובר בנסיעות ארוכות במיוחד.
התאמה לשטח
בתחום ההתאמה לשטח אמנם לא חלו שיפורים משמעותיים במיצובישי החדש, אך בהחלט ניתן לומר כי גם הגרסאות הקודמות של הרכב בהחלט סיפקו את הסחורה. המיצובישי מצויד ביכולות שונות וייחודיות כמו ארבעה מתלים עצמאיים ואפשרות לנעילת הדיפרנציאל האחורי (כדי למנוע את החלקת הגלגלים). כך, גם במצבים קיצוניים כמו התקעות של אחד מן הגלגלים בבוץ, יוכל הרכב לחלץ את עצמו ולהמשיך בנסיעה.
המנוע
מאז שיוצר לראשונה, היה ידוע מיצובישי Pajero כבעל מנוע חזק ועצמתי. עם השנים חלו שיפורים בכוח המנוע, וכעת מגיע אלינו שיפור נוסף. את הגרסה החדשה של המיצובישי ניתן לרכוש בשני נפחי מנוע- 3.5 ליטר או 3.8 ליטר. הגרסה הקטנה יותר מספקת 186 כ"ס, ואילו הגרסה הגדולה יכולה לספק לא פחות מ246 כ"ס ולהגיע למהירות של 200 קמ"ש. גם ההילוכים משתנים בין שתי הגרסאות השונות- בגרסה הקטנה מערכת הילוכים אוטומטית ובה ארבעה הילוכים, לעומת חמישה הילוכים בגרסה הגדולה יותר.
סיכום
לסיום נאמר שלמרות שלא היו חידושים משמעותיים בגרסה החדשה של הפאג'רו, הוא בהחלט עונה על כל הציפיות והצרכים. כמעט ואין רכבים אחרים שיכולים להרגיש "בבית" גם על כביש סלול וגם בשטח- והמיצובישי פאג'רו ממשיך לעשות זאת בהצלחה, כאשר מחירו היה ונותר נמוך יחסית לרכבים אחרים באותה הקטגוריה.