עד לפני מספר שנים בבואנו לארגון או מוסד היינו בד"כ נתקלים בריהוט אפרורי ומיושן המשרה אווירה מלנכולית משהו.
השולחנות היו בגווני פורמייקה חומים או אפורים, עובדי המוסד ישבו על כסאות מרופדים בריפוד דהוי והלקוחות היו ממתינים על ספסלים מיושנים או כורסאות מיושנות ולא נוחות.
כשכבר היינו מגיעים לשבת מול הפקיד במוסד היינו מתיישבים על כסא רעוע.
כך היה במשרדי הממשלה, בבנקים, בקופות החולים ועוד.
בשנים האחרונות אנו מוצאים שברוב המוסדות הדברים השתנו.
אנו נכנסים לקופ"ח או לבנק, ואפילו למשרד ממשלתי כביטוח לאומי ואנו נחשפים לריהוט מודרני ועדכני, לעמדות קבלת קהל מעוצבות בקו נקי ופשוט וכמובן לפינות המתנה נוחות ומרווחות.
בבואנו לקבל שירות אנו מתיישבים על כסא מרופד ונוח והתחושה שאנו מקבלים היא של מקום מאורגן ומסודר.
בשנים האחרונות התפתח מאד תחום הריהוט המשרדי בכלל והריהוט המוסדי בפרט.
כיום כמעט בכל מוסד או משרד הריהוט נרכש בקפדנות יתרה תוך שימת דגש על איכות המוצר ועיצובו.
במרבית המוסדות קיים קו אדריכלי מנחה שעל פיו רוכשים את הריהוט.
כמובן שבמרבית המסדות מקפידים לרכוש ריהוט העומד בתקנים הישראליים.
לא אחת אני נתקל במנהל רכש או קניין מוסדי המגיע לפגישה מצוייד במפות מפורטות שתוכננו ע"י ארכיטקט או אדריכל ודרישות הריהוט הינם קפדניות וברורות.
קיימת חשיבה רבה בהתאמת סביבת העבודה שתתאים לרווחת העובדים וכמובן שכיום כשהשירות ללקוח הינו בראש סדר העדיפויות של כל מוסד או ארגון גדול לא פחות חשוב זה רווחת הלקוח.
בעבר הסתפקו במספר כסאות או ספסלי המתנה – כיום כל ארגון או מוסד מקפיד לדאוג לפינות המתנה מרווחות לרוב עם מושבים מרופדים וכמובן עם מספר שולחנות תואמים.
כשאנו מגיעים לעמדת השירות או לפקיד אנו מתיישבים בנוחיות על כסא המתאים בעיצובו וסגננו לשאר הריהוט שבמשרד ולא כסא שנראה כאילו במקרה הוא הגיע לכאן.
העובדים במוסדות גם הם זוכים להנות מהשיפור העצום בתחום הריהוט.
אם בעבר עובד נאלץ לשבת שעות רבות על כסא לא נוח כיום לא נמצא כמעט עובד במוסד או ארגון היושב על כסא שאינו מתכוונן.
השולחנות ושאר פרטי הריהוט המשלים גם הם מעוצבים בקווים נקיים ופשוטים (לרוב) ומקנים אוורית סדר ונקיון בארגון או במוסד.
כל עובד יושב על שולחן מרווח כשלצידו עמדת מגירות, כל עובד הרוצה להכין לעצמו כוס שתייה או לשבת כמה דקות בפינת העישון מוצא שהריהוט שם גם הוא מוקפד ותואם את הריהוט הכללי שבמשרד.
אין ספק כי הריהוט המוסדי זכה בשנים האחרונות לשדרוג משמעותי והדבר משפיע רבות על טיב השירות לו אנו זוכים.
עובד המרגיש בנוח במקום עבודתו, עובד המגיע למקום עבודה נקי ומעוצב עובד בנעימות יותר.
וגם אנו כלקוחות מרגישים נוח יותר כשאנו ממתינים לשירות על כורסת המתנה נוחה ומתיישבים מול פקיד השירות על שולחן מרווח והכסא עליו אנו יושבים נוח.
לשמחתי רבים מהמוסדות דואגים לרכוש ריהוט מסדי וריהוט משרדי תוצרת ישראל כחול לבן. בכך תרומתם לכלכלה ולמשק הישראלי היא תרומה רבה.
מעבר לאיכותם הבלתי מסוייגת של רהיטי המשרד תוצרת ישראל קנייה של ריהוט משרדי בכלל וריהוט מוסדי בפרט תורמת לתעסוקה ולקידום הכלכלה. וזה כבר נושא למאמר אחר.