מקרר תעשייתי הוא מוצר מסחרי המיועד בעיקר לעסקי המזון. ניתן למצוא אותו בעיקר ברשתות, צרכניות, מסעדות, בתי מלון וכדומה. יש סוגים רבים של מקררים המשמשים למטרות רבות וביניהם חדרי קירור שלמים, מקפיאים בטמפרטורות מתחת לאפס, מעדניות, חלביות ומקררים לשתייה קרה.
אלו הנושאים העיקריים שכדאי לבדוק טרם רכישת המקרר:
· מספר שנות אחריות
· שירות או נקודות שירות לאחר הרכישה
· אפשרות לשיפוץ ומכירה לאחר כמה שנים
· הובלה ואספקה עד בית העסק
המקרר אמור להתאים לניצול מלא של החלל וכמובן לעמוד בהספק גבוה. מלבד העלות הראשונית על רכישת מקרר, רוב ההוצאות של לקוחות במגזר העסקי הן על תחזוקה, תפעול והוצאות אנרגיה וחשמל.
טיפים לחיסכון בהוצאות
מי שרוצה לחסוך בהוצאות צריך להגדיר את אופי השימוש ולסנן בין הצעות מחיר על מקרר תעשייתי לפי הקריטריונים הבאים:
א. יצרן – פערי המחירים בין המותגים הגדולים מגיעים לאלפי שקלים. יצרנים מובילים, מוכרים ובעלי מוניטין חיובי נוטים למכור את המקררים במחירים גבוהים בהשוואה למותגים אחרים.
ב. מספר דלתות – רוב המקררים המיועדים לשימוש תעשייתי מגיעים עם 2 דלתות. יחד עם זאת, יש גם מקררים עם דלת אחת, 6 דלתות או 4 דלתות. מספר הדלתות משפיע על הגודל ולכן גם מייקר את המוצר.
ג. מיקום המקפיא – האפשרויות הן רכישה של מקרר תעשייתי עם דלת ליד דלת, מקפיא תחתון או ללא מקפיא כלל. מיקום המקפיא קובע את רמת הנוחות ואת הנגישות למוצרים. לקוחות צריכים לבחור את מיקום המקפיא על פי הצרכים שלהם.
ד. דירוג אנרגטי – דירוג אנרגטי גבוה מייקר את מחיר המקרר בטווח הקצר, אך הוא צפוי לחסוך בהוצאות חשמל בטווח הבינוני והארוך.
ה. נפח – מקרר גדול יעלה מטבע הדברים יותר ממקרר תעשייתי מינימאלי. אפשר לראות הבדלים מן הסוג הזה בין מקררי שתייה במסעדות, לבין מקררים במעדניות, בשריות וחלביות כאחד.
בנוסף, קיימת אפשרות לרכישת מקרר יד שנייה. כאן טווח המחירים נמוך יותר ונע בהתאם לסוג המוצר ושאר הפרמטרים המשפיעים על העלות הראשונית.