עבור רוב הישראלים, לקנות רכב חדש פירושו למעשה לקנות רכב משומש. לא הרבה אנשים יכולים להרשות לעצמם לקנות רכב חדש מהניילונים, ויד שנייה הפכה במהירות לאלטרנטיבה המקובלת וההגיונית יותר. הבעיה היא שיד שניה יכולה גם להפתיע אתכם, במיוחד אם אין לכם יותר מדי מושג מה לחפש ומתחת למה להציץ כדי למצוא פגמים נפוצים. יכול להיות שתצליחו לזהות בעצמכם שריטות או "דפיקות" שדורשות עבודת פחחות, אבל זיהוי בעיות פנימיות ברכב דורש בדיקה מקצועית על ידי מכון מיוחד. כך תדעו שלא עובדים עליכם.
אתם אלו שבוחרים לאן ללכת
אם אתם מחפשים מכון בדיקת רכב למשל בנתניה, תמצאו שהמגוון עצום והתחרות גדולה מאוד. בנתניה לבד תמצאו עשרות עסקים, קטנים וגדולים שמתגאים במכשירים החדשים ביותר שיבדקו את הרכב עבורכם. אבל אתם רוצים לקבל את הבדיקה האובייקטיבית ביותר, ולא כזו שתתאמץ למצוא בעיות או כזו שתנסה להסתיר אותן. משום כך, אם למשל אתם מחפשים מכון בדיקת רכב בנתניה, בקשו ממוכר הרכב להגיע למכון בדיקה שאתם בחרתם, גם אם הוא מתעקש שתגיעו יחד למכון שהוא מכיר והוא אמין ביותר. לכו על בטוח.
בוחרים רק במכונים מורשים
בין אם מדובר על בדיקת רכב שתיעשה בנתניה או בתל אביב, עליכם לוודא לפני כן שהמכון מוסמך ומורשה מטעם משרד התחבורה. כשאתם מעבירים את הרכב מבחן באחד ממכוני הבדיקה האלו, אתם למעשה מקבלים סוג של אחריות ממשרד התחבורה, שתקבלו מידע אמין ומהימן. עסקים רבים מפתים לקוחות עם שירותים ששולחים צוות בדיקה אליכם הביתה, אך אלו בדרך כלל מכונים עצמאיים שלא קשורים למשרד התחבורה ולא קיבלו מהם את האישורים הדרושים. התעקשו לעבוד רק מול מכונים מוסמכים ומורשים.
המידע הזה שווה לכם כסף
בתום הבדיקה תקבלו טופס ובו כל התקלות והכשלים שנמצאו. לפני כל דבר אחר, גשו למוסך אמין וקבלו ממנו הצעת מחיר עבור תיקון כל הבעיות האלו. כשהמידע הקונקרטי בידיכם, תוכלו להתמקח על המחיר בקלות, להוריד אותו כדי שיתאזן על עלויות התיקון ולהשיג עסקה הרבה יותר טובה.