כאשר אנחנו ניגשים לאחת ההחלטות החשובות בחיינו – הבחירה ברכישה של רכב חדש, המרכיב החשוב ביותר שעלינו לשים לב אליו הוא מרכיב הבטיחות. לצערנו הרב, תאונות הדרכים עודן מהוות אחד מגורמי הפציעה והמוות הנפוצים ביותר בחברה שלנו. כדי לעשות ככל שבידינו כדי למנוע זאת, חשוב שנוודא כי הרכב שאנו קונים הוא בעל תקני בטיחות ואביזרי בטיחות ברמה הגבוהה ביותר.
הדרך היעילה ביותר שעומדת לרשותנו כדי להתמודד ולהפחית את הסיכון לפגיעה בתאונת דרכים היא מערכות הבטיחות של הרכב שאנו קונים. לדוגמה, ההשוואה בין דגם מיצובישי אטראז' המשפחתית לעומת דגם מיצובישי ספייס סטאר סופר מיני – תדגים לנו למה לשים לב מבחינה בטיחותית.
ארבעת אביזרי הבטיחות העיקריים ברכב
ראשית – כריות אוויר – זהו אחד מאביזרי הבטיחות הבסיסיים מכולם. אכן, בשני הדגמים הנ"ל, ישנן שש כריות אוויר, אשר כוללות גם כרית וילון. חשוב לציין, כי בדגם מיצובישי אטראז' המשפחתית ישנה אפשרות לנטרול כרית האוויר במושב הנוסע הקדמי. דבר זה חשוב במיוחד עבור הורים לתינוקות עד גיל שנה אשר מושיבים את כיסא הבטיחות של התיקון במושב הקדמי ויכולים לעשות זאת רק במקרה וכרית האוויר מנוטרלת.
שנית, אביזר בטיחות חשוב נוסף הוא מערכת בקרת היציבות האקטיבית – ASC. מערכת זו קיימת בשני הדגמים: מיצובישי אטראז' המשפחתית, מיצובישי ספייס סטאר סופר מיני. המערכת כוללת בקרת אחיזה, וגם מערכת TCL – מערכת בקרת יציבות אקטיבית אשר נעזרת בחיישנים על מנת לבצע ניטור של אופן הנסיעה של המכונית כמו גם אחיזת הגלגלים – והיא מנתחת אותם. אם קורה והיא מזהה החלקה למשל, היא בולמת את הגלגלים הנדרשים, והיא מבצעת תכנון מחדש של הכוח המועבר להם כדי לשמור על יציבות הרכב.
שלישית, מערכת בטיחות נוספת היא מערכת בקרת אחיזה, אשר מפעילה את הברקסים במידה והגלגלים מסתחררים. אז היא מחשבת מחדש את הכוח אשר מועבר מהמנוע, כדי למנוע חריקת הגלגלית כאשר ישנה התחלה מהירה של הנסיעה. מערכת זו גם היא קיימת בשני הדגמים. זוהי מערכת חשובה במיוחד במקרים בהם הכביש רטוב לאחר גשם, או קפוא במקרה וישנה קרה.
רביעית, אביזר בטיחות נוסף הקיים בשני הדגמים הוא מרכב ה-RISE. משמעות שמו היא -Reinforced Impact Safety Evolution. זהו מרכב קשיח, אשר יכול לספוג אנרגיה, ובכך תורם לבטיחות. כמו כן בשני הדגמים מותקנים מותחני קדם בחגורות הבטיחות – במושבים הקדמיים. מותחני הקדם הינם בעלי יכולת להדק את חגורות הבטיחות בצורה אוטומטית במקרה של תאונה חזיתית – בכך הם מרתקים את הנהג ואת הנוסע הקדמי למושבים שלהם, כדי להפחית ככל האפשר את העוצמה של הפגיעה מכריות האוויר המתנפחות.