אף אחד לא היה רוצה שזה יקרה לו, המצבים שתכף נתאר לכם. ובכל זאת עדיף לקרוא את הדברים ולהפנים את ההמלצות והטיפים למצבים של נהיגה במצב חירום כדי שאם זה קורה, נדע להציל חיים. חשוב לדעת שקיימות מערכות בטיחות לרכב שמסייעות להינצל כאשר נקלעים לבעיית נהיגה במצב חירום.
איבוד אחיזה בכביש
בזמן נהיגה עלולים להתרחש כל מיני דברים לא רצויים. החוכמה היא לדעת כיצד לנהוג גם כאשר קורים דברים שלא היינו רוצים שיקרו לנו. אחד מהדברים שעלולים לקרות בזמן נהיגה הוא איבוד שליטה על האחיזה בכביש. זה עלול לקרות מכל מיני סיבות, כמו לדוגמה החלקה, צמיג שהתפוצץ, תמרון שלא נצפה מראש או פניה חדה. גם במצב של אובדן שליטה על האחיזה בכביש וסטייה מהנתיב יש מה לעשות. נהיגה נכונה במקרה כזה היא פשוט להחזיק חזק את ההגה ולנסות לשמור על נסיעה ישרה ובו זמנית לנסות ולהאט את מהירות הנסיעה ולחנות בצד בבטיחות. כדאי לשלב ברכב מערכת בטיחות לרכב. מערכת ESP שתפקידה לבקר את היציבות אלקטרונית ברכב. במצב של איבוד יציבות המערכת מזהה דרך חיישנים abs הממוקמים בגלגלים את המצב ומסייעת לרכב לחזור אל מסלול של נסיעה בכיוון ישר במידה ואפשר להמשיך ללא עצירה מבוקרת בצד בצורה בטוחה. כמובן שלמערכת הזו יש מגבלות שצריך להכיר לפני שמשתמשים בה.
לפעמים עקב תקלה או בגלל שנגמר הדלק המנוע עלול לכבות באמצע הנסיעה. ההמלצה לביצוע נהיגה נכונה היא לבצע במהירות סקירת מבט קדימה כדי למצוא את המקום אליו אנו מעוניינים להגיע (שולי דרך תוך התחשבות במיקומנו בכביש ובתנועה שסביבנו, לעבור לנתיב הימני במטרה לעצור במקום בטוח ככל שאפשר בשולים.
קור רוח מציל חיים
הכי חשוב זה לשמור על קור רוח. אם יש אובדן שליטה על הרכב הדבר שיכול להציל חיים הוא לא לאבד שליטה על היכולות של הנהג. לאחר עצירת הרכב וירידה לשולים הדליקו אורות מהבהבים ולבשו את העליונית הזוהרת. צאו מהרכב והתרחקו למקום מוגן. אל תשכחו להעמיד משולש אזהרה והעדיפו תמיד לעמוד מהצד הבטוח של גדר ההפרדה ובכל אופן בצד הימני.