התהליך של יצירת קולקציה בשבילי הוא מאתגר,מלהיב ומלחיץ באותה מידה, כמעט.
זאת הזדמנות בשבילי ,כל שנה, להמציא את עצמי מחדש, לשפוך בתוך דף סקיצה את ההשראות של שנה שלמה, ״לצוד״ את הבדים המתאימים , לחלום על אפליקציות וריקמות , על עולם של פנטזיה ותחרות .
השלב הראשון בבניית הקולקציה לשמלות כלה, מתחיל כ 5 חודשים לפני יום הצילומים והוא איפיון של הקולקצייה, להגדיר אותה, מה היא ההשראה, הצבעים, איזה בדים מרגשים אותי, מה הגזרות הנכונות וכל זה בשורה אחת עם השאלה הכי חשובה באיפיון: למי הקולקציה הזאת מיועדת? מי הלקוחה שלי? ולא רק איך אני מדמיין אותה, כי היום אחרי 10 שנות פעילות אני כבר יכול להגדיר אותה בקלות: בחורה אינטליגנטית, שיקית, שמחפשת את השמלה המתאימה בול לאופי שלה (ולא להפך).
לאחר מכן אני מתרגם את כל זה לציור ומשחק עם בובות תפירה בודק את הבדים ואביזרים.
השלב הבא ומציאת הגזרה המושלמת יחד עם אורטל התדמיתנית הראשית של הסטודיו, שלב חשוב ביותר כי המון רעיונות נכשלות פה... הרבה דגמים הם יפים על הנייר ובדימיון שלי אך לא תמיד מסתדרים במציאות. בכל קולקציה אני מצייר בין 20 ל 30 דגמים, כמעט סופיים. אך בפועל רק בין 10 ל 15 נכנסים לקולקציה.
לי החלק העיצובי, האופנתי, החידוש, טעמי האישי הם חשובים באותה מידה עם הגזרה המושלמת עבור הלקוחה שלי. בפועל השמלה מיועדת לכלה, שצריכה להיות ביום המאושר שלה כמות לא מבוטלת של שעות איתה, להצטלם, לרקוד, לשבת, לקפוץ. אז אני מחפשת את גזרה המושלמת שיכולה לשאת את כל זה. הכלה שלי אינה משתתפת בטקס האוסקר עם מיליוני אסיסטנטיות שמסדרות את השמלה כל רגע, היא אישה אמיתית, עם גוף אמיתי, עם צרכים אמיתיים.
השלב הבא הוא ה״פיטינג״.
לרוב אנחנו משתמשים בדוגמנית מידות, אך לא רק.
הרבה מהכלות שלנו, שביקרו בסטודיו בתקופת בניית הקולקציה נתקלו בשאלה :״האם את יכולה לדגמן לי?״ פשוט אין כמו לראות דגם ראשוני על כלה אמיתית ואפילו על כמה בנות!
למרות שזה סיכון.... כלה מהממת שלי לפני כמה שנים מדדה דגם חדש, ואז ראיתי אי נעימות בפניה. היא התאהבה בדגם החדש! ומה יכולתי לעשות, שבועיים לפני החתונה?
אז פשוט תפרנו לה את השמלה מחדש,.סיכון מקצועי!
כותב המאמר:
המעצב ארז עובדיה - בעל בית אופנה בתל אביב לשמלות כלה וערב,
בוגר בית הספר לעיצוב המוביל בעולם Marangoni מילאנו, איטליה ונציגו הבלעדי בישראל.