מהו קונה רכבים לפירוק? מתי זה כדאי? וכיצד זה מתבצע בפועל...
אולי כדאי להתחיל בלשפוך מעט אור על הנושא במטרה להבין בכלל מה זה אומר, הכוונה היא לנותן שירות אשר קונה רכבים ישנים או פגועים לצורך פירוק הרכב ומכירתו בחלקים נפרדים או למחזור של ברזל וייצור מחדש. ישנם מצבים שפשוט אין מה לעשות עם הרכב והשקעה נוספת של כסף היא פשוט לא משתלמת. לצורך ההמחשה, במצב בו חונה לך בגינה רכב משנת 90 שלא היה בשימוש כבר מספר שנים, רק חידוש אגרת הטסט על אותם שלוש שנים (אל אף שלא היה בשימוש) יגיעו למחיר של שווי הרכב לכן בספק אם כדאי להשקיע את הרכב ואפילו כדאי לפנות למי שקונה רכבים לפירוק וברזל על מנת להרוויח כמה שניתן על הרכב במצבו הנוכחי...
ברוב המקרים מגרשי פירוק אלו רוכשים רכבים, אופנועים, משאיות, טרקטורונים או כל כלי אחר שאפשר לפרק ומכיל ברזל שיכול לעבור תהליך של גריטה ומחזור.
באילו מקרים מוכרים רכב למגרש לפירוק רכבים?
ובכן, ברוב המקרים מוכרים רכבים למגרש העוסק בפירוק רכבים עקב תאונה רצינית ברכב כך שעלות התיקון גבוהה מידי או רכבים שהמודל שלהם כבר ישן מאוד ושווי הרכב כבר לא שווה את עלויות התחזוקה השוטפות. עוד בעניין רכבים ישנים, מלבד השווי ברוב המקרים כבר קשה מאוד להשיג חלקי חילוף מאחר וחברות הרכב לא מייצרות חלפים למודלים ישנים מידי...
אך מלבד סיבות אלו, ישנם סיבות נוספות שגורמות לאנשים לבחור דווקא במגרש הפירוק...
· רכב שפשוט אין לו שוק – זה גם מצב בעייתי מה שמקשה גם על מכירתו גם אם מדובר על רכב תקין. לכן מומלץ בעת רכישת רכב לקחת בחשבון את הביקוש של הרכב, מה שיקל על מכירתו בשעת הצורך.
· אנשים שזקוקים לכסף באופן דחוף – גם כן בוחרים באפשרות זו מאחר והתשלום הוא במזומן ובעת המכירה. במקרים כאלו לרוב בעל הרכב מקבל קצת פחות ממה שיכל לקבל אך נהנה מפתרון של תשלום מהיר.
· חלק חיוני פגום – כל חלקיו של הרכב מתבלים ולפעמים יש נזק בחלקים המשמעותיים של הרכב כגון המנוע, הגיר או כל חלק אחר שנחשב ליקר. החלפת מנוע או גיר לעיתים יכולים לעלות כה גבוה כך שלא ממש משתלם להחליפם ועדיף למכור את הרכב למקום שמעביר רכבים לפירוק.
יתרון משמעותי נוסף,
עניין די חשוב שנכון להזכיר הוא קונה רכבים לברזל הוא פתרון ירוק יותר מאחר ואת הברזל של רכבכם ישלחו לתהליך גריסה שבסיומו יפיקו מאותו הברזל מוצרים חדשים ויחסכו בזבוז מיותר של אנרגיה...