פיתוח אפליקציות למען שיפור השירות ללקוח
רובנו מזהים אפליקציות עם מסרים שיווקיים, פרסומיים והנעה לפעולה. על אף החשיבות והבולטות של פונקציות מן הסוג הזה בקרב בעלי אפליקציות ולקוחות, כדאי להקדיש מחשבה גם לנושא של שיפור השירות. אפליקציות יכולות לשמש בתור כלי חשוב לשימור לקוחות ולקבלת פניות. אין סיבה להסתפק באפליקציה רק בתור פלטפורמה שיווקית או פרסומית. אפשר להרחיב את שביעות הרצון של הלקוחות הקיימים ולעודד השתתפות מצד לקוחות חדשים באמצעות השקעה בהיבט השירותי של אפליקציות.
יתרון נוסף של פיתוח אפליקציות למען שיפור השירות ללקוח הוא כלכלי. פיתוח מן הסוג הזה מתאים לכל בעלי העסקים, המשווקים או החנויות. אין צורך בהשקעה כספית גדולה והיא בכל מקרה צפויה להחזיר את עצמה תוך זמן קצר. כל עוד מקפידים על מיתוג נכון ומבצעים פיתוח אפליקציות בהתאם לצרכי קהל היעד, השמיים הם הגבול והפוטנציאל אדיר.
כיצד מפתחים אפליקציות ייעודיות?
על מנת לפתח אפליקציות ייעודיות המסוגלות לספק שירותי תמיכה, עזרה והכוונה עבור הלקוחות יש צורך בתהליך ארוך הכולל מספר שלבים. השלב הראשון הוא אפיון המוצר תוך היכרות עם קהל היעד והלקוחות. יש להגדיר מה מעניין את קהל היעד, מה הגיל הממוצע שלו, היכן הוא נמצא, מהם הרגלי השימוש בשירות או במוצר וכיצד ניתן להרחיב אותם. בשלב השני ניתן להיכנס אל עובי הקורה ולהתחיל בפיתוח אפליקציות בפועל. כאן ההבחנה העיקרית היא בין פיתוח אפליקציות לאייפון לבין פיתוח יישומים עבור משתמשי אנדרואיד או מערכות הפעלה אחרות.
לסיכום, השירות ללקוח הוא חלק חשוב ובלתי נפרד מהמוצר אותו בעל העסק מנסה למכור. כדאי לפתח אפליקציות הנותנות מענה לכל צרכי הלקוחות ולייצר מערכת יחסים אמינה, ארוכת טווח ובעיקר אפקטיבית מול הלקוחות.