העולם הולך ומתפתח מבחינה טכנולוגית, האינטרנט זמין לכולם באמצעות מחשבים, טאבלטים וטלפונים חכמים. יוטיוב, פייסבוק, וואטס אפ ועוד רבים אחרים שולטים בחיינו, מסרטים על חתולים ביו טיוב ועד לניהול מלחמות עם החמאס בפייסבוק. יש שקוראים לזה אפליקציות, אני בוחר לקרוא לזה כלים – כלים אשר יכולים לשמש אותנו בפיתוח הדרכה, לנוער וגם למבוגרים. לא ניתן להתעלם מהתמורות הטכנולוגית של האינטרנט וכל תחום המיחשוב ולהמשיך לדבוק בשיטות הדרכה ישנות. על האנשים אשר עוסקים בפיתוח הדרכה לדעת איך לנצל את האמצעים הטכנולוגיים לטובת פיתוח ההדרכה .
בני נוער רבים מבלים זמן רב מול עידכונים בפייסבוק, הם מגיבים לסטאטוסים של חבריהם, משתפים תמונות ויוצרים קבוצות. לא צריך להתאמץ להביאם לפייסבוק, הם כבר שם. אם כך זה מתבקש לנצל מדיום זה של פיתוח הדרכה . הפייסבוק נגיש עבור כולם כמעט מכל מקום, זהו יתרון ענק שצריך לדעת איך לנצל. הבה נדגים את היתרונות של השימוש בפייסבוק ואינטרנט (בפיתוח הדרכה) באמצעות דוגמה קצרה.
אז נניח אני רוצה לפתח הדרכה בנושא איכות סביבה עם דגש על מיחזור עבור ילדי חטיבת הביניים. אני רוצה לחלק את הה דרכה לשלושה חלקים:
1. הדרכה בנושא חשיבות המיחזור אשר תכלול פעילות לעידוד חשיבה. אני רוצה שחניכי ההדרכה יחשבו בעצמם על הסיבות שבגינן יש למחזר, על בעיות סביבתיות שנוצרות.
2. הצגת פתרונות אפשריים בשילוב סרטי וידאו – ברצוני להציג להם סרטי וידאו שיש ברשותי המציגים רעיונות מקוריים ויצירתיים בתחום המיחזור.
3. יצירת המשכיות להדרכה, לגרום למשתתפים להמשיך להיות מעורבים בפעילות מיחזור ושמירה על מודעות. אני רוצה שההדרכה תהפוך את החניכים לאזרחים המעניקים חשיבות לנושא המיחזור.
פיתוח ההדרכה המתאים לי יכול לשלב טכניקות מסורתיות לצד שימוש בטכנולוגיה.ניתן למשל לעשות את החלק הראשון בשיטות המסורתיות של פעילות קבוצתית ולאחר מכן לעבור לשלב השני והשלישי. הדרך הנוחה ביותר להציג סרטי וידאו היא באמצעות יוטיוב, הסרטים נמצאים על הרשת וניתן לצפות בהם מכל מקום בעזרת חיבור לרשת. היום כבר לא נסחבים עם מכשיר וידאו וקלטות. את סרטי הוידאו ניתן לשתף גם באמצעות דף פייסבוק מיוחד לנושא (הפייסבוק למעשה משלב ביחד מספר כלים בזכות יכולתיו לשתף לינקים). משתתפי ההדרכה יוזמנו לדף הפייסבוק וכך ישמר הקשר איתם. גם בסיומה של ההדרכה הם יהיו חשופים לתכנים מתעדכנים בנושאי מיחזור באמצעות הפייסבוק. באמצעות הפייסבוק החברים יכולים גם להביע את דעתם ולהחליף דעות בנושא המיחזור. למעשה חלקם של המשתתפים יהפכו ל"שגרירי מיחזור" כאשר יבחרו לשתף עידכונים מדף המיחזור – הם יחשפו חברים ובני משפחה אשר לא היו בהדרכה לנושא המחזור.
בזכות הטכנולוגיה ניתן להפוך את ההדרכה לסופר אפקטיבית. לכן מומלץ מאוד לכל מי שעוסק בפיתוח הדרכה לשלב טכנולוגיה בהדרכה. השימוש באינטרנט וברשתות חברתיות יעניק להדרכה ערך מוסף. שימוש ברשתות חברתיות מומלץ מאוד לעוסקים בפיתוח הדרכה עבור חברה צעירים בעיקר אך לא רק.