מעוניינים במידע על מנועים חשמליים ? כאן תמצאו את כל המידע הנחוץ לכם להערכת טיבו של מנוע חשמלי. מנועים חשמליים הם מנועים המשתמשים בחשמל על מנת לגרום לתנועה. המנוע מורכב משני חלקים עיקריים: סטטור – אחראי לפיזור החום, רוטור – אחראי על הסיבוב של המנוע. השילוב של החום והסיבוב הוא שגורם לתנועה של עצמים על ידי המנוע. מנועים חשמליים מצויים בשלל סוגים ובשלל גדלים: החל ממנוע של מטוס גדול ועד למנוע של מכשירים זעירים מאד. מנועים חשמליים משמשים אנשים רבים בחיי היום יום. להלן מספר דוגמאות, שאת חלקן אנו עשויים לרכוש בכוחות עצמנו, ועליהם ייסקרו פרמטרים שונים כיצד לעשות זאת נכון:
מנוע של מחשב ביתי
מנוע זה הוא ספק הכוח של המחשב, והוא מחובר לפינה הימנית או השמאלית העליונה של קופסת המחשב, תלוי בדגם המחשב הביתי. מדבור בקופסה בצורת ריבוע, לה יש מאוורר בחלק האחורי. הדלקת המחשב גורמת לסיבובו, והאחרון משמש את המחשב כל אימת שהוא נדרש לבצע פעולה כלשהי. ספק כוח איכותי של מחשב ביתי יכיל הספק של 400 ואט לפחות. בנוסף, על מנת לבחור ספק שיתאים למחשב האישי שלך עליך לעבור על המפרט שלו ולבדוק כמה מתח (ב וולט V) מינימלי צורך כל רכיב ורכיב, ולרכוש ספק כוח אשר מכיל מתח גבוה מכך. בנוסף, חשוב לוודא שיש לו מנגנוני קירור אשר מונעים את הרתחתו במקרה של עומס. הדבר גם שומר על המנוע וגם גורם לו לפעול בצורה שקטה. בנוסף, חשוב לבדוק האם הוא עומד בתקנים בינלאומיים של חסכון באנרגיה. המשמעות המעשית היא חסכון בחשמל, ללא גריעה מיותרת של משאב זה מהאנרגיה הביתית שלך.
מנוע של מזגן
המנוע נמצא מאחורי המזגן, בקיר האחורי לו. קיר זה בדרך כלל משמש כקיר חיצוני – ועל כן המנוע של המזגן מותקן כמעט תמיד מחוץ לבית. מנוע המזגן גדול פי 8 לפחות ממנוע המחשב הביתי, וחזק ממנו במאות על אלפי כוחות סוס. מנוע זה מתרגם גז וחשמל לאנרגיה, ולכן כאשר המזגן מקרטע אין ודאות שהמנוע לא תקין: ייתכן שנגמרה אספקת הגז למזגן, ויש לחדשה.
מנועים הנמצאים בכלי רכב
בנוסף למנוע של הרכב עצמו, האחראי לתזוזתו, ונמצא בחלק הקדמי של הרכב, ישנם מנועים נוספים המבצעים פעולות שונות בכלי הרכב המודרני הממוצע: מנוע לחלונות החשמליים ומנוע למראות החשמליות. מדובר במנוע שנמצא סמוך למכשירים אלו, וגודלו קטן בהשוואה למנועים אחרים. המנוע לא מצריך כוח רב, אך הוא מפעיל כוח נדרש על מנת לפתוח או לסגור את החלון, או להסיט את הכיוון של מראות הצד. מנועים חשמליים אלו אינם בעלי עניין רב מדי לצרכן, אך הם נבדקים כל אימת שהרכב נלקח לטסט שנתי.