חפש מאמרים:
שלום אורח
08.09.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

חוק הגיוס ופועל והנשים החרדיות - רבקה פאלוך

מאת: יוני פרידמןדת ומדינה18/03/20146798 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

הציבור החרדי בסערה. חוק הגיוס העובר בימים אלו במליאת הכנסת מדיר שינה מעיני מנהיגי הציבור החרדי. עצרת המיליון הייתה רק הפתיח לקראת תקופה סוערת בין הציבור הכללי לחרדי. ניסיונות תיווך רבים נידונו לכישלון ומאמצים רבים של הפוליטיקאים החרדים לא הצליחו לעצור את הרכבת הנושאת על גבה את חוק הגיוס בדרך לחקיקה. החוק גרם להיסטריה.בילבול.אובדן עשתונות.ותחושת רדיפה אצ ל החרדים. לדעת החרדים ולאמונתם.קיום המדינה תלוי בלימוד התורה.המשכיות של עם ישראל תלוי בדבקות במסורת עיקשת ולימוד התורה הינו חלק בלתי נפרד מכך. מכאן נבע גם פילוג בציבור החרדי כאשר חלקם מצודד לעשות "פשרות" וחלקם טוען שהמסורת עד היום השתמרה בזכות אי עשיית פשרות. ובדרך זו צריך להמשיך לדבוק.
מי שנקראה אל הדגל בימים האחרונים היא אשה חרדית, המתגוררת בלב ליבה של העיר בני ברק העונה לשם רבקה פאלוך.
פאלוך שכיהנה בעבר כיועצת חרדית לראש הממשלה המנוח אריאל שרון טוותה קשרים רבים עם העולם הפוליטי והעסקי, נקראה על ידי עסקני ציבור חרדים לעשות ככל שביכולתה לרכך את החוק ולמצוא דרך לפתרון .פאלוך ידועה היתה ביכולתה להוביל מהלכים חשאיים בהצלחה מול גורמים בכירים ביותר בציבור החרדי. ומאידך קשר אדוק עם רבים מבכירי המגזר החילוני שרואה בה אשה פורצת דרך ויוצאת דופן מרב המגזר החרדי.
מן הצד האחד ניצבים פילנתרופיים יהודים מארצות הברית הרואים בחוסר שביעות רצון את המתרחש ומנגד ניצבים פוליטיקאים ישראלים שהסכימו לשבת למומ עם גברת פאלוך ולבחון כיצד ניתן להפחית את חומרת החוק כלפי הציבור החרדי.
הנשים החרדיות - וכגון רבקה פאלוך.אינם חושפות את פעילותן.והדברים נעשים מאחורי הקלעים

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:
 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת יוני פרידמן

מאמרים נוספים בנושא דת ומדינה

מאת: אמורדת ומדינה20/07/232282 צפיות
בבחירת מתנות לראש השנה, חשוב להתייחס לפריטים הנושאים משמעות ומחזיקים בקשר לנושאים של החג. רעיון מתנה משמעותי לראש השנה הוא חתיכת יודאיקה. זה יכול לכלול פריטים כמו חנוכייה מעוצבת להפליא

מאת: נועם קוריס משרד עורכי דיןדת ומדינה09/02/172022 צפיות
כבוד הבריות בפרשנות הרמ"א / עו"ד נועם קוריס

מאת: ברסלב מאירדת ומדינה30/12/161740 צפיות
מדוע נקבע חג רק לנס חנוכה, ולא לנס של הניצחון על גוליית? במה שונה נס חנוכה מניסים אחרים שנעשו לעם ישראל? למה דווקא עבורו קבעו חג? על האור שיורד לעולם דווקא בימי החנוכה!! נסים רבים ארעו לעם ישראל בתולדותיו. על חלקם אנו יכולים לקרוא בתנ"ך. בכל זאת, מעניין שעל רוב הניסים לא נקבע שום חג לזכר הנס!!

מאת: ברסלב מאירדת ומדינה18/07/162400 צפיות
כמה סכנות יש היום בדרכים, תאונות דרכים, תקלות ברכב, מחסלים, טעויות אנוש כמה נוסעים וכמה לא חוזרים לבית? מה עושים כדי ךהשמר ולהתברך בדרך ולחזרה לשלום ? לחסידי ברסלב יש תפילה ודבר תורה לומר לכם לפני שאתם יוצאים לדרך !

מאת: ברסלב מאירדת ומדינה15/06/162455 צפיות
נר מצוה ותורה אור. וקרמיז לן קרא שבקיום המצוות יש לעשותם בבחי' "בהעלותך", דהיינו באש ובהתלהבות (שקורים ברע"ן בלע"ז), והוא יסוד החסידות ועיקר שבח ומעלת עבודת ה' ועשיית רצונו יתברך, כשהדבר נעשה מתוך שלהבת י"ה וברע"ן, באש ההתלהבות והחשק) הוא יסוד גדול בחסידות ובברסלב בפרט...

מאת: ברסלב מאירדת ומדינה07/06/162079 צפיות
תגידו הכל בסדר אצלכם ? כשיש סדר, וכל דבר יש לו מקום וכל דבר נמצא במקומו – הכל יפה והכל עובד ופועל כראוי. אבל כשאין סדר, כשאין לחפצים מקום מוגדר, ואפילו יש להם מקום, אבל לא שמים אותם על מקומם, (והאי סדר בלאגן בלעז חוגג, והבילבול שולט, ודברים חשובים הולכים לאיבוד, ודברים לא זמינים בעת שצריכים אותם. והסדר – הוא אחד מרזי ההצלחה, כי הסדר הוא - בחינת יישוב הדעת, והיפך הסדר – הוא חגיגת החוסר יישוב הדעת. אז איך זוכים שהכל יהיה בסדר ??

מאת: אבי דוידידת ומדינה16/11/152540 צפיות
כיום, בית המשפט מתייחס למספר גורמים בעל ההחלטה לגבי משמורת ילדים: ראשית, אם הילד הנו בר דעת, שואלים אותו לגבי רצונו הפרטי, כאשר ככל שהילד גדול יותר - כך ניתן משקל רב יותר לרצונו. שנית, בית המשפט מבקש לבדוק את מידת הבגרות הנפשית של הילד, והאם היא תואמת את בני גילו. שלישית, בית המשפט ייטה שלא לשבור את רצונו של הילד, אם הוא הובהר והוסבר במידה המספקת.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica