מנוע מתחמם עשוי לקרות ממספר גורמים שונים אבל אם לא מטפלים בהן, החום שמצטבר ולא מפוזר או מנוצל ישבית את המנוע ועלול להרוס אותו כליל.
אחד העדויות לתקלה במערכת היא עבודה לקויה של החימום בקבינה, של המזגן ובמדינות קרות של מערכת האנטי-פריז (נגד קפיאה). ובאמת בכמה שלבים של התיקון, ניתן להשתמש בחימום הקבינה כאינדיקטור להצלחה או כשלון של התיקון המבוצע. אינדיקציה פשוטה של חום מצטבר במנוע מתקבלת כמובן, גם על ידי מנורת חימום יתר בלוח המחוונים.
נפרט מספר דרכים להתמודדות עם מנוע מתחמם:
שלב ראשון יש לבדוק את נוזל הקירור (אנטי פריז). מד או שעון אנטי פריז הוא מכשיר די זול ואיתו ניתן לבדוק את צבע נוזל הקירור והאם הוא שחוק או מלוכלך. אם יש שחיקה ולכלוך יש לנקז את הנוזל מהרדיאטור על ידי שחרור השסתום התחתון. חשוב לא לשפוך את הנוזל על הקרקע, יש לו טעם מתוק המושך חיות שונות והוא ירעיל אותן. תוך כדי ניקוז יש לשפוך מים דרך הפקק העליון עד שטיפה מלאה של הרדיאטור ולאחר מכן למלא נוזל קירור חדש.
שלב שני בודקים נזילות, פתיחת מכסה מנוע וגם מתחת לרכב.
יש להפעיל את המנוע בלי אוורור חימום ולתת לו להתחמם, ניתן לבדוק את מכסה התרמוסטט אם מצטבר לחץ. אם לא, סביר להניח שהתרמוסטט לא מתאים לרכב או שהוא לא תקין.
אם יש לחץ סביר ואין נזילות יש להשאיר את המנוע דולק וממרחק בטיחות לשים לב אם ומתי פועל המאוורר. זה זמן בו אפשר לבדוק את המערכת על ידי הפעלת מאוורר החימום בקבינה. אם לא מתקבל אוויר חם יש לבדוק את שני הצינורות המחוברים לרדיאטור. שניהם צריכים להיות חמים, אם רק אחד מהם חם סביר שיש סתימה ברדיאטור או שבר או שנכלא אוויר בתוכו. אם שניהם חמים יש לבדוק את המאוורר; את הפיוז שלו בתיבת הפיוזים, את החוטים המחוברים אליו ואת חיישן הטמפרטורה.
אם עדיין לא זיהינו תקלה, יש לחזור לקבינה ולהפעיל חימום במקסימום – שמים לב אם יש ריח מוזר או שרוף. מכוונים את המאוור להפשרת שמשה קדמית, אם בנוסף לריח מצטברת עליה שכבה דקה של חומר שומני צריך להפנים, הלך הרדיאטור ויש להחליפו.