כל מי שחי במאה ה-21 יודע כבר: האינטרנט שינה את החיים שלנו, וביותר ממובן אחד. תחום עיקרי אשר עבר שינוי משמעותי ביותר הוא זה של המיתוג והפרסום. כתוצאה, חברה אשר מעוניינת להגדיל את מעגל הלקוחות שלה, חייבת לפעול היטב במדיה התחרותית הזאת.
ומה כאשר חברה זו משתייכת לתחום ההובלות? אנחנו נתייחס כאן לאפשרויות המיתוג העיקריות של חברת הובלות דרך האינטרנט כיום.
החיפוש מתחיל (ומסתיים) באינטרנט
העובדות הפשוטות הן שכמעט וכל אדם אשר מחפש אחר נותן שירותים מסוים, ובכלל זה חברת הובלות, יעשה זאת באמצעות האינטרנט. מבחינה מספרית, מדובר על לא פחות מאשר 95%. כל אלה מוציאים מהתמונה את אמצעי הפרסום המסורתיים, דוגמת קמפיינים בטלוויזיה וברדיו, שלטי חוצות וכן הלאה.
מכאן, נובע בהכרח כי חברת הובלות המעוניינת למתג את עצמה חייבת לפעול היטב בזירה האינטרנטית. ברוב המקרים, הפעילות שלה נעשית במספר מישורים, לא פעם מתוך מטרת העל – והיא לקדם אותה במנוע החיפוש הפופולארי ביותר בעולם, Google. כך, החברה פותחת אתר אינטרנט מושקע, ומבצעת קידום אתרים, אורגני לרוב. הדבר חשוב על רקע הנתונים שמראים שמרבית משתמשי האינטרנט בוחרים את נותני השירותים מהעמוד הראשון של התוצאות בלבד.
חברת הובלות חייבת להיות בעלת נוכחות גם במדריכי נותני השירותים השונים: החל מאלה הארציים (דפי זהב, Easy וכו'), ועד לאינדקסים שונים, מצומצמים יותר, בתחום ההובלות.
חשיבותו של אתר
אמצעי מיתוג עיקרי עבור חברת הובלות דירה הוא אתר האינטרנט שלה. כאן, השאיפה הברורה היא לאתר מושקע ככל האפשר, אשר ימשוך את הלקוחות, וכן יתרום למוניטין של חברת ההובלות. מאמרים מקצועיים בנושאים שונים עשויים, למשל, להביא להגשמת המטרה הזו.
האתר חייב לכלול בתוכו גם מידע מועיל על שירותי החברה. בין השאר, המדובר הוא על פרופיל מלא של כל הפעילויות שהיא מבצעת, כוח האדם שלה, דרכים ליצירת קשר ועוד. גם כאן, צרכי המשתמש הם הדבר העיקרי שצריך לעמוד לנגד עיניהם של אנשי החברה: כאשר האתר אינו מספק את מה שהם רוצים, הם פשוט יעברו לכתובת הבאה במנוע החיפוש.