שיחת משוב תקופתית בין העובד למנהלו, היא כלי נפוץ מאודבמקומות עבודה רבים. בעולם המודרני של הערכות, מדידות וציונים כל עובד ומנהל מצפה למשוב מהממונים עליו. בייחוד מאחר שלפעמים נקשר המשוב עם תוספת שכר. אחד מן הדברים שעליהם עובדים עם המנהלים בקורסים של פיתוח מנהלים הוא עריכה נכונה ויעילה של שיחות משוב תקופתיות כאלו.
מדוע מנהלים נרתעים מקיום שיחות משוב?
· שיחות משוב נתפסות כמביכות עבור המנהלים, בייחוד אם השיחה כוללת הבעה של אי שביעות רצון מהביצועים של העובד. בנוסף השיחה עלולה להיתפס כמאיימת על העובד, אשר ינסה להדוף את הטענות נגדו ולהגן על עצמו. פיתוח מנהלים יעזור למנהל להעצים את האסרטיביות שלו ויעזור לו לגרום לעובד שלו להבין את נחיצותה.
· יש מנהלים שמאמינים שאי אפשר "לתקן" אנשים, בייחוד לא את העובדים המבוגרים בארגון, ולפיכך חבל לבזבז זמן ומאמצים, ולחבל אולי ביחסים הבין-אישיים. פיתוח מנהלים יעזור להם להבין שאין הדבר כך. אפשר לשפר את הישגיהם של כל עובד ועובד.
· מנהלים נוהגים להעיר ולבקר את העובדים שלהם במהלך כל השנה. המנהלים עושים את זה בצמוד לאירועים, והם מאמינים שהעיתוי והדרך היעילים ביותר לשיפור העובד היא אכן הערה בצמידות לאירוע רלוונטי שנעשתה בו טעות על ידי העובד. פיתוח מנהלים יעזור למנהלים להבין שהשיטה הכי טובה היא לקבץ את כל ההערות והטענות לשיחה אחת.
שיחת משוב - עצירה למטרת התבוננות
שיחת המשוב הינה עצירה של המרוץ למטרת התבוננות. השיחה צריכה להתקיים כדיאלוג בין העובד למנהל ולא כמונולוג של המנהל. ראוי להתייחס לשיחת המשוב כהזדמנות נינוחה לבחינת ההרגשה התפקוד וההתקדמות של העובד. בנוסף השיחה מהווה הזדמנות להשפיע על המוטיבציה של העובד ועל ההישגים העתידיים שלו. פיתוח מנהלים יספק למנהלים כלים טובים איך לנהל בצורה נכונה שיחה כזו. השיחה צריכה להתייחס גם להשתלבות החברתית של העובד בין העובדים האחרים, לשאיפות המקצועיות והאישיות שלו, ולגורמים שמעכבים את ההתפתחות שלו. שיחה כנה וחשיבה משותפת, תשפר את התקשורת בין המנהל לעובד ותגרום להגברה של הנאמנות והמחויבות של העובד לארגון, ולשיפור של הביצועים שלו.
המאמר נכתב ביוזמת חברת Dreamview המציעה שירותים של בניית אתר קופונים ו – בניית חנות וירטואלית