אין ספק, שכל אדם שמעוניין לצאת לחופשה בחו"ל - פונה לסוכנות נסיעות על מנת לרכוש כרטיס טיסה, ולעתים קרובות גם מקום בבית מלון וכניסה לאטרקציות נוספות. עם זאת, חשוב להבין כי יש הבדל משמעותי מאד בין הלקוח הפרטי לבין הלקוח העסקי. הלקוח העסקי שטס לחו"ל, עושה זאת למטרות של עבודה ועסקים. לכן, עליו למצוא טיסות תוך זמן קצר, שמגיעות בזמן קצר יחסית, ומציעות לו את הנוחות של מחלקות העסקים. לצורך כך, עליו לפנות אל חברות נסיעות אחרות, אשר מותאמות מראש ללקוח העסקי. מדובר כאמור על צרכים אחרים לחלוטין, שדורשים מענה שונה. אחד מהמאפיינים הייחודיים של הנוסע העסקי, היא חברות במועדוני נוסע מתמיד. אבל איך בדיוק המועדונים הללו מתנהלים? ומה חשוב לדעת עליהם? ומהן ההטבות שאדם מקבל כשהוא חבר במועדון הנוסע המתמיד?
כל מה שחשוב לדעת על מועדון הנוסע המתמיד
הקונספט של מועדון הנוסע המתמיד הוא חדש למדי. הוא קיים כבר 30 שנה, והוא החל בארה"ב. עם זאת הוא החל להיות נפוץ במהרה בקרב חברות תעופה ברחבי העולם. הקונספט הראשוני הוא כזה: אדם טס, וככל שהוא טס יותר, כך הוא צובר יותר נקודות. בשלב מסוים, כשהוא ממלא מכסה מסוימת שנקבע מראש - הוא זכאי לקבל את הטיסה הבאה בחינם.
את הקונספט הבסיסי הזה, שכללו מועדוני נוסע מתמיד לאורך השנים, והיום כבר יש הטבות שונות שאפשר לקבל, וגם שיטות הצבירה השתנו. חשוב לציין, שלרוב המועדונים הללו רלוונטיים יותר לנוסעים העסקיים משתי סיבות. ראשית בגלל הכמות - הם טסים הרבה יותר מהאדם הממוצע, ולכן הצבירה הזו באמת מתרחשת עבורם, והחברות במועדון מבחינת התשלום של דמי החבר מתקזזת והדבר נעשה משתלם. עם זאת, יש עוד סיבה נוספת לכך שמדובר על תהליך משתלם למדי - חברות נסיעות יוכלו להציע על כך, שטיסות עסקים צוברות יותר נקודות מאשר טיסות במחלקת תיירים. רוב חברות התעופה מקפידות לעשות דירוג של ממש בין המחלקות, ואכן טיסה במחלקת עסקים גורמת לצבירה מהירה יותר של הנקודות.
חשוב מאד לציין, כי ההטבות השונות שאדם יכול לקבל, היא גם מעבר לטיסה חינם. לעתים מדובר על שדרוגים מסוימים. כך לדוגמה, אפשר שתקבלו שדרוג ממחלקת עסקים למחלקה ראשונה ללא כל תוספת תשלום - וזה בהחלט שינוי משמעותי מאד. לעתים אתם תקבלו הטבות נוספות - אפשרות להעלות חיות מחמד אתכם למטוס, אפשרות ליהנות ממתקנים רבים יותר בטרקליני האירוח של חברות התעופה, ועוד הטבות ייחודיות.
חשוב מאד להבין גם כי המועדונים אינם בלעדיים אך ורק לכל חברת תעופה בנפרד. כדי להפוך את המועדונים ליותר אטרקטיביים, קיימים היום מועדונים אשר משותפים למספר חברות. במילים אחרות - כשאתם טסים באל על, אתם לא צוברים רק נקודות לטיסות באל על, אלא לעוד חברות תעופה זרות, אשר מקיימות הסכם עם אל על. הדבר נכון לקבוצות נוספות של כל חברות התעופה בעולם. חשוב לציין כי לעתים השיטה היא בצבירת נקודות שמומרות מהק"מ שהמטוס עבר, ולעתים מדובר על צבירה פשוטה של נקודה על כל ק"מ שהמטוס עבר.
ואיפה חברת הנסיעות נכנסת?
אז אם קל כל כך לצבור נקודות דרך מועדוני נוסע מתמיד, מדוע בעצם אתם צריכים את הסיוע של חברות נסיעות המתמחות במגזר העסקי? משום שאתם תרצו תמיד לנצל בצורה כמה שיותר טובה את הנקודות שצברתם! סוכנויות הנסיעות יוכלו לבחור עבורכם את המועדונים המשתלמים ביותר, וזאת בהתאם ליעדים הקבועים שאליהם אתם טסים. החברות יוכלו להצביע ולהשיג עבורכם את המבצעים הטובים ביותר שיש ואת ההטבות האיכותיות ביותר, ומכאן יש להן תפקיד רב בנושא.