איך אתה מכיר את ה-iPhone שלך?
האם בדק חריץ הטעינה שלו או האוזניות? כנראה יש לך לא. יש לך כנראה גם אף פעם לא ניסה לפתוח את המכשיר ולברר מה הלוח האם שלה נראה.
אם היה לך, היית גילית מדבקות לבנות שנראות תם לגמרי. הם יצורפו לנקודתי אסטרטגיות בי נוזל יכול להיכנס לטלפון. הרגע כל נוזל נוגע באחד המדבקות הלבנות האלה, זה הופך לאדום. מדבקה אדומה שוללת את האחריות, וזה לא משנה בכלל מה בעיה אחרת בטלפון יש לו.
א ', למשל, הביאה את ה-iPhone שלו לאחד מהמפעילים הסלולריים. נאמרתי לו בטלפון סבל מקורוזיה, אשר נגרמת על ידי לחות. הניזק היה בלתי הפיך ואינו מכוסים באחריות. אבל הוא ניסה את מזלו במעבדה שאינה קשורה - אינו מזוהה עם אף אחת מחברות הטלפון הסלולריות - ונאמר לי שתמורת 400 שקל הם היינו לנקות ביסודיות את המכשיר ולהחליף את חריץ הטעינה, לאחר שהוא וiPhone שלו יכולים להיות ארוך וחיים מאושרים ביחד.
"לפעמים ילדים לשים את הטלפון בפיהם, זה נהיה קצת רטוב אבל שום דבר לא קורה. לאחר שנתי הטלפון מקבל פגום על ידי משהו אחר לגמרי, אבל המדיניות בחברות הטלפון הסלולריות היא יותר נוקשה ממעבדה מסונפת יכול להרשות לעצמו, "אומר יניב כהן iLab ברמת הגן. "בכל מקרה, מי שנכנס לטלפון הוא לא סוף הסיפור. בעיות קורוזיה הן קלות יחסית לפתרון." הבעיה יכולה להיות לא יותר מאשר הסוללה, טעינת חריץ או earbud שקע, הוא אומר.
לפני שבועות יניב ושותפו שי עמר גם פתחו חנות, על גבי המעבדה הם כבר רצו במשך שנים. זה ברחוב בן גוריון ברמת הגן, מעבר לרחוב ממרכז שירות פלאפון. "כאשר פלאפון אומר לא, אנחנו אומרים כן", אומרים כהן.
ביקור במעבדה מראה הבדלים בולטים בין חברות הטלפון הסלולריות ואת המעבדות בלתי התלויות. רצפת פרקט, שירות אישי, אין קווים, מבחינת תמחור ברור ובעיקר, הטלפון שלך מקבל קבוע לנגד עיניך: המחיצה בין הלקוחות והטכנאי עשויה מזכוכית.
בישראל יש בערך 45 מעבדות בלתי תלויות אשר ליבת עסק הוא לתקן את הטלפונים סלולריים. יש גם חנויות שפועלות עסק לתיקון בצד, וכמה חנויות שמוכרות חלקי חילוף ולפרסם את שירות תיקון אבל למעשה רק לתווך בין הלקוחות שלהם ומעבדה מסונפת הם עושים איתו עסקים. ישנם גם סטודנטים ובני נוער שירותי פרסום בסיסיים טלפון תיקון בבית. תיקון אייפון 4
הרווח הגולמי ברכיבי החלפה פועל בכ 65%. מעבדה מובילה יכולה לייצר הכנסות מתיקונים בלבד בסך 40,000 ש"ח ל60,000 בחודש. מעבדות מציעות גם אבזרים כגון מקרי טלפון, אוזניות, אוזניות וגאדג'טים שונים כדי להשלים את הכנסתם.
אחת הדרכים שהם עושים חיים הוא על חוזה עם חברות קטנות שמעדיפות שלא לבצע תשלומים חודשיים ביטוח למפעילים הסלולריים, וחוזה עם מעבדות שאינן קשורות אלה במקום.
מעבדות אלו חייבות הצמיחה המטאורית שלהם בשנים האחרונות לאפל והמדיניות הנוקשה שלו לגבי החברות הסלולר. באופן כללי, יותר מ 60% מהטלפונים שהובאו למעבדות לתיקונם מכשירים iPhone. זה לא דמות בלתי סבירה, בהתחשב בכך שכ 50% מהטלפונים החכמים למפעילים הסלולריים מוכרים הם מכשירי iPhone. ונתן המחיר הכבד שלהם, עדיף שתהיה להם תיקון ממוחלף.
המעבדות החלו לצבור ניסיון עם מכשירי iPhone מאנשים מייבאים אותם, הרבה לפני שהחברות המקומיות החלו למכור אותם, אומר עמר. "עד לאחרונה את חברות הטלפון הסלולרי היו אפילו אסור לפתוח ולתקן את מכשירי iPhone בישראל. הם יצטרכו לשלוח אותם למעבדות של אפל באירופה, שהגדיל את מחיר השירות והאריך את זמן ההמתנה. בעוד שהם מאמנים עובדים ועדכון חיובי הביטוח שלהם, הלקוחות שלנו היו לומדים לסמוך עלינו. היינו מתפרסמים מפה לאוזן ".
"כששקלתי את ההרחבה, חשבתי שאחד מכל שני בעלי iPhone הייתי צריך לתקן פעם בשנה ושהתיקון יעלה כ 250 ש"ח. באותו הזמן לא היו 700.000 מכשירים iPhone בישראל. לפי זה חישוב, בעלי iPhone לבדם שוק פוטנציאלי בשווי 9 מיליון ש"ח בשנה ", אומר ברוש.
האומדן הזה מוטה ברצינות על החסרון, אם אתה גורם שמספר משתמשי iPhone בישראל כבר עולה בהתמדה, לכמ' כיום. כמו כן, במעבדות בלתי התלויות יכולות לתקן מגוון רחב של טלפונים, אייפדים ומחשבי לוח.
ברוש החל את העסק שלו ממשטח תלמיד וגדל לחנות 24 מ"ר ברצליה. לפני שמונה חודשים הוא עבר לרחוב אבא אבן ברצליה פיתוח, בהשקעה של כ 80000.
אלמוניי ביטוח
לקוחות של חברה סלולרית יכולים לקנות ביטוח מהחברה תמורת תשלום חודשי קבוע או שמשלם או לא משלם לאורך זמן, תלויים בגחמות של גורל. או שהם יכולים לבקר במעבדתו של הספק שלהם או מעבדה ולתקן את מה שאינה קשורה השתבשה. כאשר הטלפון לא נקנה ממפעיל סלולרי, אין להם דילמה, שכן בדרך כלל החברות לא מוכנות לבטח את הטלפונים רכשו במקום אחר.
הערכה אם ביטוח זה משלם היא שכרוך בקשיים. נציגי השירות בחברות וחוזי שירות התיקון לא לפרט איזה סוג של תקלות נחשבים תיקון. כשניסינו להבהיר כמה תיקון במעבדות של החברות יעלה ללא ביטוח, גילו שנציגי השירות אין לך גישה למחירונים לדברים כאלה: הם מסתמכים על אינטואיציה כדי להעריך את העלות. אז במצב כזה, לקוחות לא יכולים להעריך אם ביטוח משלם.
עשינו ביטוח להסיק שלא תמיד משתלם, כתשלומי השתתפות (השתתפותך בעלות תיקון כלשהו) עשויים לעלות ככל כל הצעת החוק לתיקון הטלפון שלך במעבדת הרחוקים. ("אתה לא צריך להבטיח הסלולר שלך?" ארץ, 26 באוגוסט 2011). לדוגמה, החלפת מסך סדוק לאייפון 4 (אחד מהתיקונים הנפוצים יותר בעסק) תעלה 350 שקל לסך של 400 במעבדת הרחוקים. בפרטנר תקשורת, המבוטחים ישלמו כ 360 600 שקלים לשנה לכיסוי ולהוסיף השתתפות עצמית בסך של 399 למסך חדש. אם אתה מציג את המבוטחים שתשלם 499 ש"ח עבור התענוג. סלקום אין תכנית ביטוח עבור מכשירי iPhone, אך יהיה לתקן את המסך ל600 שקלים.
פלאפון יש תכנית אחת שמיכת ביטוח, iSafe, לכ 599 שנה. הלקוח יכול להשתמש בסכום שנצבר שם כדי לקנות טלפון חדש, לאחר 18 חודשים, אבל זה לא יכול לשלם. חברות הטלפון הסלולריות גובות הרבה יותר עבור טלפונים מחנויות שאינן קשורות לעשות, וזה רחוק מלהיות ברור עד כמה תנאים בחוזה לתרגם למונחים כספיים, כאשר מנצלים את היתרון.
אך בהשוואה לחברות האחרות, זה תכנית הוגנת יותר שכן היא כוללת תכנית לתיקון ו / או פתרון אם הטלפון מתקלקל או נגנב, בעוד שהחברות האחרות גובות בערך כפולות עבור כיסוי מורחב כזה. חלקי החלפה כרוכה בהשתתפות עצמית סמלית של 50 שקל, נמוך בהרבה מהעלות של החלפת מסך באחת מהמעבדות בלתי התלויות. אבל אז, אם החלפת המסך הוא התיקון בלבד באותה השנה, זה באמת עולה ללקוח כ 650 (עלות ביטוח הבסיס בתוספת השתתפות העצמית). לתכנית לשלם, לקוח צריך לתקן 2 תקלות בשנה.
המעבדות בלתי התלויות "זכות קיום מבוססת על המפעילים הסלולריים 'מגבלות. הם יכולים להתמודד עם כל מיני טלפונים ולא אכפת לי שבו הטלפונים נקנו. הם יהיו לתקן את ניזק קורוזיה, שהמפעילים הסלולריים 'לא לגעת למען תשרת את הצד של זהירות. הם לא לרדות בפריצה לטלפון לתיקון תוכנה. סביר להניח מעבדות התיקונים האלה תמשכנה לצמוח ולשגשג, כל עוד הם מציעים מחירים תחרותיים.
איך עשה את זה
Midrag פנה 45 מעבדות תיקון טלפונים חכמות והציע להם לקחת חלק בסקר. אלו הם כמעט את כל המעבדות בעסק.
המעבדות היו סמוכות ובטוחות כי הבדיקות שלנו לא תהיינה כרוכות בעלויות וכי התוצאות תישארנה חסויות, אם מידע זה היה בעוכריהם. כ 23 מעבדות הסכימו להיבדק אך לא כולם נענו לבקשתנו לקבלת רשימה של 100 חשבוניות רצופות או צווי שירות מלקוחות בחודשים האחרונים. סופו של דבר בדקנו 16 מעבדות שעמדו בכל הקריטריונים ושיש לו רשימת לקוחות גדולה מספיק. הבקשה ל100 חשבוניות רצופות או צווי שירות נועדה למנוע ממעבדת סינון לקוחות מרוצים.
Midrag שם 30 לקוחות של כל מעבדה באופן אקראי, חקירת 400 אנשים שתקנו החכמים לאחרונה. הלקוחות התבקשו על איכות התיקון, המחיר, יחס, הדייקנות והרושם הכללי שלהם מהשירות והמקצועיות. הדירוג התבסס על הסימן הכללי הם נתנו את העסק. כל השיחות תומללו.
מעבדה לאייפון