כיום בעידן המחשבים רובינו בודקים את הצעות מחיר באינטרנט ובמדיה הממוחשבת ללא חשש וביטחה , אך רובינו שוכחים את החד הגורמים החשובים שיכול להשפעה על הצעות המחיר שאנו מחפשים והוא הזמן העובר והלא עוצר!
ולכן רציתי לספר לכם על המקרה שקרא לי לפני כחודש וכמה ימים.
חיפשתי צלם לחתונה ביקרתי במספר סטודיו במרכז הארץ לצילום אירועים וכמובן בדקתי מחירים שנראו לי סבירות מאוד לשנת 2013 שהתנדנדו בסביבות ה 10,000 ש"ח .
כמובן גם לא שחכתי לשאול מספר חברים אשר התחתנו בשנים האחרונות ורובם היו מופתעים ממחירים ואמרו לי שזהו מחיר מאוד גבוה ורובם שילמו פחות. הייתי בשוק ורצתי ישר "לרב גוגל" "לחפש ולגלגל "הצעות מחיר באינטרנט כדי לבדוק את העצמי ואת החברים שלי וגם את הצלמים "אולי מנסים לסחות ממני כספים" ואכן התגלו אלי הצעות מחיר בהפרשים של מאות ואף אלפי שקלים לעומת הצעות מחיר שאני קיבלתי.
הבלבול גבר מרגע לרגע , איך זה הגיוני ומה עלי לעשות ולמזלי הרב באחד מאמרים שמתי לב לתאריך הפרסום שלו שהיה 2.10.2009 , ואחרי זה בדקתי את הרכיבים של החבילות הצילום.
ואז נפל לי האסימון המחירים של צלמי אירועים משתנה משנה לשנה כמו כל מוצר ושרות בימינו והמחירים משתנים מחבילות הצילום ממספר צלמים ומכמות האלבומים והמחיר גם המשתנה משינוים החלים אלו מאינפלציה , מחירי דלק ,שינוי מיסוי ועוד.
ולמוסר השכל- לא כל מה שרשום בכפר הגלובלי האינטרנטי כדוש וצריך לבדוק קצת יותר לעומק את מה שאנו מחפשים בו.