מהו תקשור
התקשור הוא תולדה בת זמננו של ניסיון עתיק ליצור קשר עם המימד שמעבר. בני-אדם, בכל מקום וזמן, הבינו שלא יעלה על הדעת שהחיים הארציים, היומיומיים, השגרתיים, הם כל מה שניתן לצפות לו. לא ייתכן שהיקום המורכב והמסתורי שבו אנו חיים מסתכם רק במה שאנו רואים, ושלימוד והתפתחות של חיים שלמים נמוגים להם ברגע אחד, עם המוות. בני-האדם הבינו שחייב להיות משהו מעבר למה שאנו חווים במימד הפיזי.
התקשור בצורתו המודרנית החל במחצית השנייה של המאה העשרים, והפך פופולרי דרך כתביהם של מתקשרים מפורסמים. ג'יין רוברטס היא אחת המתקשרות שהביאו את התקשור להכרת הרחבה שלה הוא זוכה כיום. רוברטס תיקשרה ישות בשם סת' ופירסמה את המידע שקיבלה בספרים שכתבה. מטרתן המוצהרת של ישויות גבוהות מסוג סת' היא להעביר את הידע שלהן לאנושות, כדי לקדם את התפתחותה. רוב הישויות המתקשרות מסכימות שהאנושות נמצאת כעת בשעתה הקריטית – אם תתמודד האנושות נכון עם המשבר שבו היא נתונה, תזכה לעלות לשלב ההתפתחות הבא שלה. התקשור נמסר לאנושות כמתנה, על מנת לעזור לה בתהליך זה.
מתקשרים אמיתיים לעומת שרלטנים
רבים מאיתנו ביקרו בשלב זה או אחר אצל מתקשר. לעיתים המתקשר או המתקשרת לא הגדירו עצמם ככאלה, אבל הם התבוננו בנו, לפעמים ביקשו תאריך לידה או שם האם, לעיתים ביקשו חפץ אישי השייך לנו על מנת לחוש באנרגיה שלנו, ואמרו את מה שאמרו. הם סיפרו על אישיותנו, תיארו אירועים בחיינו, ולעיתים אף השיאו עצות לגבי הדרך שבה נכון לנו לפעול. לרוב הם גם ענו לשאלותינו הספציפיות בתחום המקצועי, הזוגי, המשפחתי, אפילו הבריאותי.
חלק מאותם יועצים ניחנו ביכולות תקשור מפותחות, בין אם הם מכירים בכך שמקור הידע שלהם הוא במדריכים הרוחניים, ובין אם הם מייחסים את מקור הידע לעצמם. ישנם רבנים העושים דבר דומה, אך מייחסים את כוחותיהם לאלוקים. בספר זה אטען ואדגים שהידע מגיע מהמדריכים הרוחניים שלנו, בין אם אנו מודעים לקיומם ובין אם לא. דבר זה הופך כל סוג של ייעוץ על-חושי לתקשור.
ישנם מקרים רבים שבהם מסתיים המפגש עם המתקשר באכזבה גדולה. יש שהדבר קורה כיוון שהמידע שנתקבל במפגש עצמו לא היה מדויק, ולעיתים כיוון שנוכחנו בדיעבד שהוא היה שגוי, לאחר שדברים שהיו אמורים להתגשם לא התממשו. כך או אחרת, לא כל מתקשר הוא אותנטי. כשמדובר בנושאי רוחניות, תחום שבו אין הסְמכוֹת רשמיות, רבים השרלטנים המחפשים תחום עיסוק שמאפשר פרנסה קלה אשר אינה דורשת השכלה או רישיון עיסוק.
למרות שלא כל מתקשר הוא אמיתי, כל אדם יכול ללמוד תקשור. זאת כיוון שהיכולת לתקשר טמונה בכל אחד מאיתנו. כולנו נולדנו עם היכולת לראות מדריכים ולשוחח איתם. בדרך כלל יכולת זו התנוונה במרוצת השנים, כמו כל מיומנות שלא נעשה בה שימוש.
כולנו נולדנו עם יכולת תקשור
ילדים מדגימים לעיתים קרובות יכולות על-חושיות מפותחות. לרבים מהילדים יש "חברים דמיוניים" שעימם הם משחקים ומדברים. אלה לא באמת חברים דמיוניים. אלו הם מדריכים רוחניים שהילד עדיין מסוגל לראות, כיוון שבניגוד למבוגרים, יכולותיו העל-חושיות עדיין לא התנוונו. אך החינוך לרציונליות מתחיל בגיל צעיר, והילד למֵד שסיפוריו אודות החברים שהוריו לא יכולים לראות אינם נלקחים על ידיהם ברצינות. באמצעות שימוש בחיזוקים חיוביים (במקרה הטוב) גורמים לו ההורים להעדיף להתייחס למה שרואים כולם, ולמעשה – להפסיק להתייחס למדריכים. העובדה שרוב רובנו לא זוכרים את חברינו הדמיוניים מהילדות, למרות שהורינו יוכלו לעיתים קרובות לספר לנו שהיו לנו כאלה, מוכיחה נקודה זו.
היכולת התקשורית, איתה נולדנו כולנו, התנוונה מחוסר שימוש, או ליתר דיוק – מדיכוי שבא עם החינוך לחשיבה רציונלית שקיבלנו. אין כל רע בחינוך לחשיבה לוגית ואנליטית, הדרושה ללא ספק להישרדות בעולם הארצי. אך ברבות השנים, רבים מאיתנו חשים שהחמיצו את אחת המתנות הגדולות והחשובות שקיבלנו כבני-אדם – היכולת לתקשר עם המדריכים הרוחניים שלנו. בשלב זה, רבים מבקשים ללמוד כיצד לעשות זאת, כיצד להתחבר מחדש ליכולות שהיו ודוכאו. אתכם אני מעודד ללמוד, לחקור, להתנסות. היכולת לתקשר אינה דורשת יכולות מולדות שאינן כבר נמצאות בתוככם. כל מה שאתם זקוקים לו הוא רצון להתפתח, סקרנות, ומוכנות לתרגל על מנת לגלות מחדש את היכולות הקיימות כבר בתוככם. קראו ספר בנושא או הרשמו לקורס, התנסו, וגלו מחדש את היכולת המופלאה הזו הטמונה בתוככם.