רבים שומעים את המילה "מצבר" פעמים רבות אך לא בדיוק מבינים את משמעות המילה. אז מהו בעצם מצבר? ובכן, מדובר על מכשיר שבנוי מחומצה ועופרת. כל מצבר (בדרך כלל) בנוי משישה תאים שבהם עופרת אשר טבולה בחומצה ואילו העטיפה הינה מחומר פלסטי. בכל תא קיימים לוחות מרשת של עופרת בתוספת של חומרים נוספים מקשיים.
מצברים לרכב – מה הכי מומלץ לבחור?
חשוב להבין שבעת בחירת מצבר ואין זה משנה אם מדובר על מצבר לאופנוע או לחילופין מצבר למשאית וכן הלאה, יש לבחור את המצבר לא לפי המחיר הגבוה ביותר, לפי החוזק וגם לא לפי המלצות של חברים שמתיימרים להבין. את המצבר יש לבחור אך ורק לפי סוג הרכב. בדרך כלל המצברים שמתאימים לרוב סוגי הרכבים בארץ הם מצברים מסוג "קלציום היברדי" שהינם בעלי יתרון משמעותי (בעלי איבוד מים נמוך).
מעבר לכך, חשוב לשים לב שמדובר על מצב בעל כושר עמידות מפני רעידות של הרכב (ניתן למצוא כבישים רבים שמצבם עגום ולכן הרכב נאלץ להתמודד עם "רעידות"), מצברים שהינם בעלי עמידות בכל הנוגע לפריקות עמוקות. חשוב לזכור שבמידה והמצבר לא יהיה מחובר כמו שצריך הוא יכול להתנתק במהלך הנסיעה וגרוע מכך – הוא יכול להיסדר ובסופו של דבר לגרום לנזק (ולעיתים נזק בלתי הפיך) ברכב.
סקר שוק
על מנת למצוא את המצבר הטוב ביותר מומלץ קודם כל לברר מהו המצבר שמתאים לכלי הרכב ואז להתחיל בהליך שנקרא "סקר שוק" בו יש לבדוק היכן ניתן לרכוש את המצברים הללו, האם מדובר על מצברים משומשים, מאיזו חברה רוכשים את המצבר והאם מדובר על חברה איכותית. לאחר מכן יש לבצע השוואות מחירים בכדי לדעת שאכן מדובר במחיר משתלם והוגן.