אם אינכם מבינים ברכבים יותר מדי, דעו לכם שאתם לא לבד בסירה הזאת כלל וכלל. למעשה, בממוצע, לרוב האנשים אין יותר מדי מושג במכונאות ולכן שמשהו מתקלקל ברכב אנשים רבים נוטים להיכנס ללחץ ולהבין שככול הנראה, הם הולכים לשלם על תקלה זו הרבה כסף. במאמר הבא נסביר מעט על נושא המצברים כך שלא נתרגש יותר מדי במידה והמסוכניק יסביר לנו שהגיע הזמן להחליף מצבר או שהיא יתקלקל.
מצברים ותפקידם בחיי הרכב שלנו
אז מהו בעצם תפקידו של מצבר ברכב? מומלץ להסתכל על המצבר בצורה הבאה: המצבר הוא מעין תחנת כוח שתפקידה לספק רכב לרכב. המצבר עצמו בנוי משני דברים עיקריים: חומצה ועופרת. המבנה של המצבר מורכב משישה תאים של עופרת אשר טבולה בחומר החומצה. מעטפת התאים עשויה מחומרים פלסטיים ובכל תא ותא קיימים לוחות מרשת עופרת יחד עם תוספות של חומרים מקשים.
הלוחות סופגים את התמיסה הנוזלית שמשולבת עם מים וחומצה גופרית (השילוב של השניים נקרא אלקטרוליט). השילוב של החומרים הללו, הריאקציה בניהם, יוצר את הזרם החשמלי. חשוב להבין שללא מצבר איכותי, לא יהיה בעצם חשמל לרכב ובכך הוא יהיה מושבת ומכאן עולה אחת השאלות המוכרות וההגיוניות ביותר בקרב צרכני הרכב/המצברים ברכב – איזה מצבר הכי מומלץ לרכוש?
בחירת מצבר
חשוב להבין שקיימים הרבה מאוד סוגי מצברים אך כל מצבר מתאים לסוג רכב מסוים כך שגם אם רוכשים עכשיו את המצבר הכי חדש שיצא אל השוק, זה לאו דווקא אומר שהוא יתאים לסוג רכב שיש לך. המצברים הנרכשים ביותר בארץ הם אלו שמאבדים הכי פחות מים – מצברי קלציום היברדי. ככלל – מצבר מוכרח להיות בעל עמידות בפריקות לצד עמידות בפני רעידות.