קשה להגיד על שלב כזה או אחר שאותו אנו מעדיפים אצל הילדים, כי בכל השלבים יש יתרונות וחסרונות ובכל השלבים הם.. כאלה אהובים וחמודים! אך אם אנחנו שמים רגע בצד את מתיקותם של הילדים ומדברים מכיוון של חינוך והתפתחות, אין ספק שבגיל 4 יש איזו מקפצה של הילד ואפשר לאתגר אותו בידע חדש ועשיר, כל זאת באמצעות משחקים לילדים בני 4. ולמה כל כך חשוב להשקיע סביב הגיל הזה?
ובכן גיל ארבע ממוקם שנתיים לפני שהילד מתחיל את לימודיו בכיתה א' וזה השלב בו אפשר להתחיל להכינו מבחינת יכולת קליטה, הבנה וביצוע. יש כל מיני כלים ואמצעים להעשיר את הילדים (כמובן גם בגילאים מוקדמים יותר או מאוחרים יותר). את אלו אפשר לבחור מתוך מגוון תחומים ונושאים.
לאתגר - אך בחדווה וכיופים
שיעורי בית אמיתיים ו"כבדים" יקבל הילד מכיתה אלף ולאורך שנים רבות רבות... אז בגיל הזה אפשר עדיין לשחק ולהשתובב עם פעילויות נעימות אבל בלי לפספס את הערך המוסף שלהן. באמצעות משחקים, הפעלות, ציורים ושירים, נחשף הילד לעושר של ידע ופותח את מחשבתו ואת דמיונו. זהו השלב בו נכנסים לראש גם דברים פרקטיים: הילד מפתח יכולות מוטוריות, מחדד את כושר האבחנה בין דברים, סיווג, הבנה, קליטה. כל ילד בקצב שלו כמובן ובאמצעות מגוון משחקי חשיבה לילדים, כאשר כל אחד מהם מכוון באופן ספציפי לסט כישורים כזה או אחר.
השמיים הם הגבול
הזמנים משתנים, ולנו המבוגרים נראה שהילדים של היום "חכמים" יותר מהילדים של פעם. באמצעות משחקים, ציורים, צביעה, משחקי חשיבה וחידות, יכולים היום ילדים בני ארבע ללמוד ולהתפתח בצורה מדהימה. כבר לא נדיר למצוא ילדים בגילאים האלו שכבר יודעים לקרוא ולכתוב, ולא רק בעברית! בין אם דרך דפי עבודה, משחקים או אפילו בפעילות במחשב, הילדים של היום נחשפים להרבה יותר מידע הרבה יותר מוקדם. מדובר בתהליך מבורך, כל עוד הוא נעשה בצורה מודעת ונשלטת, והילדים מקבלים חומרים איכותיים במינון הבריא להם. ולשם כך יושבים אנשים מאוד מנוסים ומקצועיים ומפתחים עזרי לימוד, משחקים ופעילויות לגיל הרך.