החסידים הגדולים של העידן הדיגיטלי ועידן האינטרנט נותרו תמימי דעים לגבי יכולתם של בתי דפוס לשרוד את המהפכה הדיגיטלית – הם צופים שבעוד כחמישים שנה, היקף העבודות של בתי דפוס ברחבי העולם יקטן בצורה משמעותית. אם ננסה להסתכל קדימה ולנתח את שוק התקשורת והדפוס לתקופה העתידית, ייתכן מאוד ומבשרי הבשורה הזו על מותם של בתי דפוס אכן צודקים.
בזמן שישנם ברחבי העולם עשרות אלפי בתי דפוס פרטיים אשר מעניקים שירותי דפוס למיליוני עסקים ברחבי העולם, המהפכה הדיגיטלית מאיימת לחסל דווקא את השוק של בתי דפוס גדולים המסחריים. בתי דפוס אשר עיקר עבודתם הוא בהוצאה לאור של עיתונים מודפסים.
מאז פריצת האינטרנט לשוק התקשורת לפני כ-15 שנה, הוא הספיק למעשה לסגור עשרות בתי עסק אשר לא יכלו להתמודד עם העובדה שאותו שירות שהם מציעים מוצע באינטרנט בצורה מיידית מבלי שהלקוח יצטרך לקום מהכורסא כדי לקבל אותו. את מקומם של העיתונים המודפסים תפסו במהרה אתרי חדשות מקוונים, שמתעדכנים און ליין על כל מה שנעשה, והפכו את העיתונים ללא עדכניים ולא רלוונטיים. תבוסת העיתונות הכתובה היא בידוק אותה תבוסה אשר בתי דפוס נחלו ונוחלים אל מול האינטרנט. קצב הדפסת העיתונים אצל בתי דפוס ירד, תפוצת העיתונים ירדה והשינוי ניכר מייד גם על בתי דפוס אשר מדפיסים את העיתונים ומספקים שירותי הוצאה לאור.
הפרדוקס הוא שדווקא בתי דפוס קטנים צפויים לשרוד את מהפכת האינטרנט. דווקא בתי דפוס אשר עובדים עם משרדי פרסום ומדפיסים כל חומר שהוא לא עיתון מודפס. אך הבעיה האמיתית עבור בתי דפוס גדולים שמדפיסים עיתונים למחייתם תהיה במעבר ממחזורי הכנסות עצומים בגין הדפסת מאות אלפי עותקים של עיתונים אל מחזורי הכנסות קטנים בגין הדפסות מוצרים קטנים שפוטנציאל ההכנסה שלהם עבור בתי דפוס גדולים הוא שולי.