בכל רחבי העולם, התפשטות המכוניות ההיברידיות נמשכת בצעדי ענק, ומכירותיהן עולות באחוזים נכבדים מדי חודש. בישראל המגמה נמצאת עדיין בחיתולה, אך בכיוון אחד: כלפי מעלה. כבר כיום ישנם אלפי כלי רכב היברידיים על כבישי ישראל, בעיקר של היצרניות טויוטה והונדה.
מעוניינים לרכוש רכב היברידי? הנה הדגמים הנפוצים כיום בשוק הישראלי.
הדגמים של טויוטה
נתחיל את הסקירה שלנו, איך לא, עם המכונית ההיברידית המצליחה ביותר בעולם, ואחת הנמכרות בכלל. הדגם היפני טויוטה פריוס, שנמצא כעת בדור השלישי שלו, הוא ההיברידי הראשון שעשה את "העלייה" לישראל, והוא קיים אך ורק בגרסת הכלאיים שלו (גרסה המשלבת מנוע חשמלי עם מנוע בנזין). מכונית זו היא למעשה משפחתית המאופיינת במראה עתידני ועמוס גאדג'טים. צריכת הדלק שלה עומדת על למעלה מ-20 ק"מ לליטר (בנסיעה עירונית).
טויוטה אוריס, בגרסה ההיברידית שלה, נחשבת למתוחכמת מעט פחות מהדגם הקודם. מכונית זו מזכירה מאד את הטויוטה קורולה האירופאית המסורתית, ובמערכת ההנעה שלה את דגם הפריוס. מחירה, לעומת זאת, זול מעט יותר מהדגם הקודם.
רכבי הונדה
חלוצה נוספת בתחום כלי הרכב ההיברידיים היא הונדה. הדגם ההיברידי המצליח ביותר שלה, וזה אשר ניצב רק מאחורי טויוטה פריוס (ולא בהרבה), הוא הונדה ג\'אז בגרסתה ההיברידית. היתרון המהותי שלה הוא המחיר, שנוח הרבה יותר מאלטרנטיבות היברידיות אחרות. היא נחשבת למכונית חסכונית ביותר, מאובזרת באופן ראוי ונוחה לנהיגה.
הונדה אינסייט היא מכונית אשר מגיעה אך ורק בגרסה היברידית. גם היא מאופיינת בצריכת דלק נמוכה במיוחד, והמראה שלה מזכיר דווקא את דגם הפריוס. ראוי לציון גם הדגם ההיברידי של הונדה סיוויק, אחת המשפחתיות הנמכרות ביותר בעולם. צריכת הדלק שלה נעה בין 13 ל-17 ק"מ לליטר, אך היא מאופיינת במנוע חלש באופן יחסי.
אז מה צופן העתיד?
כאמור, המכירות של כלי הרכב ההיברידיים עולות עם השנים. "תורמים" לכך, במידה רבה, גם מחירי הדלק המאמירים, וכן העובדה כי המודעות הסביבתית הפכה לדרך חיים עבור רבים. כרגע, ניתן למצוא בישראל אלפי מכוניות מן הדגמים שהוזכרו (ועוד אחרים) ובעיקר של טויוטה והונדה. יחד עם פיתוח התשתיות הנדרש למכוניות מסוג זה, דוגמת תחנות ההטענה, וכן עקב מדיניות הממשלה המעודדת רכישה כלי רכב היברידיים, סביר כי המגמה רק תתגבר.