כדי להרגיע את החברה המודרנית ואת ההורים המודאגים בפרט, החוקרים יוצאים שוב ושוב עם מחקרים שונם המראים את השפעותיו של האינרנט ומשחקי מחשב על הנוער והחברה ככלל. ישנם אלו אשר מצמידים את צירוף המילים "השפעה שלילית", כמו כן אלו האומרים את ההיפך המוחלט. אלה הנוטים לשלול כל דבר חיובי ממשחקי מחשב חושבים בצורה פרימיטיבית, אם כי שוכחים את המשחקים המעשירים, התכנים המלמדים והערכים המועברים בדרכים של משחקים במסך.
משחקי מחשב קיימים מכל הסוגים הגדלים הצבעים והצורות. חלקם לימודיים, חלקם מחדדים מיומנויות, חלקם אפילו עוזרים לאנשי מקצוע בטיפולים בבני אדם. לדוגמא,בחברה המודרנית שלנו כיום, הדאגה הפרימיטיבית ביותר הינה מזון. עם כל הגירויים של הג'אנק פוד והממתקים, חשוב לנו לשמור על אורח חיים מזין ובריא, הרי שבססמא "לגוף אין חלקי חילוף" לא ניתן להטיל ספק, כשהדבר נוגע בילדים הכל הולך ומסתבך. כלומר, הילדים מתפתים נורא בקלות לחטיפים ומתוקים למרות כל הפילוסופיות של הוריהם. חברות רבות החליטו לצאת בתקדים ונסות ולמגר תופעות הנ"ל בפיתוח משחקי מחשב – בואו נודה שהיום הדבר הראשון שיוצא מפיו של תינוק בן יומו זה לא אמא אלא "לייק"- שיעבירו תכנים וילמדו ילדים תזונה נכונה, יסבירו על ארבעת אבות המזון.
מחקרים הוכיחו, כי קיים שינוי בתזונה בקרב הילדים שנחשפו לתכנים אלו לעומת אלה שלא. מחקר באוניברסיטת ג'ורג'טאון אשר בוושינגטון, העלה כי ילדים אשר שיחקו במשחקים אלה ניסו לבחור אוכל בריא ומזין יותר.
עם התפתחותה של הטכנולוגיה, נחשפה החברה לדבר ושמו "אינטרנט", אשר יצר עולם חדש של אפשרויות לכל רבדי האוכלוסיה. במאמר זה הדגש הוא על בני נוער אשר קיבלו הזדמנות נוספת להיתפתח במובן החברתי בעקבות שימוש באנטרנט. הכוונה היא לבני נוער שמצאו עצמם מבודדים חברתית בבתי ספר, ללא חברים ממשיים, מצאו לעצמם מפלט במשחקי מחשב המערבים שחקנים אחרים. נוצרו חברויות ברשת אשר חיפו על החורים בחיים בריאליים. בין אם לילדת יש מעגל חברים רחב או קטן, לבין קשיי ההסתגלות שנוצרו לו במהלך ילדותו, הוא תמיד ימצא חברי אשר ישמחו לשחק איתו. כך תיווצר הרגשת שייכות חברתית אשר לפעמים כה קשה למציאה. לאחרונה, משחקי דפדפן תפסו תאוצה בקרב הנוער הישראלי, מה שהגביר את רמת הגיבוש והחוסן החברתי בציור הצעיר בישראל. משחקי דפדפן שמפתחים רצונות לעצמאיות, לרווח כלכלי או פיתוח הבטחון והערך העצמי של הנוער מצליחים להגיע למקומות הגבוהים ביותר.
הנוער הישראלי מגיע לתובנות כי בעצמאות יש המון יתרונות, אך להיזרק למים העמוקים בבוא הזמן הינה חוויה לא מן הנעימות. השאיפה לעצמאות כלכלית הינה החזקה ביותר בקרב מתבגרי התיכון, אלה שלא יכולים לעבוד יעדיפו להרוויח כסף לשימוש עצמי דרך משחקי מחשב המקנים להם כזאת אפשרות. אחד מהמשחקים הנ"ל הינו – פלאוורה, אתר משחקים שבו האתר עצמו משלם לכם כסף, רק כי שיחקתם, רק כי השקעתם מזמנכם, והכל – ללא דמי הרשמה או התחייבות. אתר זה הינו ייחודי במינו מכייון שאין רבים כמוהו בישראל. המשחקים פשוטים, הרווח נקי. אז אם אתם, חשבתם להרוויח כסף אך עצלנים מדי להתחיל לחפש עבודה, האתר הזה בשבילכם.
להפתעתנו הרבה, משחקי מחשב משומשים גם ע"י פסיכיאטרים לצורך טיפול באנשים חולי רוח ונפש, כחלק מהטיפול השגרתי שלהם. הרוגע, המתינות וקו המחשבה הישר אשר במשחק, הם אלו המסיחים את דעתו של הבנאדם מבעיותיו ומשנים את קו מחשבתו. רק לאחרונה החברה הופתעה כי התחום הטענולוגי של האינטרנט כה עוזר למטופלי פסיכולוגים ופסיכיאטרים, וכי הדבר מומלץ בחום ע"י לא מעט מטפילם. הדבר התגלה תוך כדי טיפול באישה, אשר הייתה מטופלת כ10 שנים, עם אבחנה של דיכאון קליני ונטיות אובדניות. באחד מהתקפיה היא החליטה לשחק במשחק מחשב פשוט. המשחק העסיק אותה כמה שעות וגרם לה לצאת ההתתקף, ולאחר זמן מה נראה שיפור ניכר באורח חייה ומצבה. לאחר מחקרים רבים בנושא משחקי מחשב והקשפעתם על המוח האנושי והנפש, נמצא כי עירוב טכנולוגיה כחלק מהטיפול הינו צורך הכרחי.
קיימים מפר מחקרים אשר עוסקים בתחומים שוליים להבדיל מהענקת ערכים או שיפור מיומנויות של הדור העתיד. המחקרים הללו כוללים בדיקות הקיפיות למוח ולתפקוד היומיומי של חברה הבוגרת יותר. הידעתם, שאנשים אשר נוהגים לשחק משחקי מחשב על בסיס יומי מקבלים החלטות ב25% מהר יותר מאלו שלא משחקים? בהחלט מידע מפתיע. המחקר התבסס על חקירת התנהגות של קבוצות אנשים ללא חנה משותף. ממצע מפתיע נוסף עלה מהמחקר הקובע כי אנשים המשחקים במשחקים פשוטים ביותר יכולים לזכור 6 דברים בו בזמן לעומת 4 דברים שזוכרים אנשים ללא משחק. אנו בטוחים, כי משחקים ברשת, כולל אתר פלאוורה, יעזרו לכם , החברה המגוונת בישראל, להבין ולפתח את המוח והמיומנויות אשר לא שמתם לב אליהן לפני כן, הרי המשחקים הפשוטים והנגישים יותר, הם אלו המהנים יותר.