עסקת טרייד אין למעשה נותנת הזדמנות לרכישת מוצר חדש ואפשרות נוחה להיפטר מהמוצר הישן ואף לקבל תמורה. ככל שערך המוצר הישן יהיה גבוה יותר, כך בעצם יידרש הלקוח לשלם פחות, אם בכלל, עבור המוצר החדש. עיסקאות טרייד אין נפוצות בעיקר בשוק הרכבים, כאשר אדם רוצה לשדרג את רכבו. לכן, אין פלא שאנשים רבים מתמקחים ומנהלים משא ומתן עיקש עם סוכני חברת טרייד אין, על מנת להוציא מכיסם כמה שפחות עבור השידרוג הנדרש.
האם כדאי להתמקח?
אנשים רבים מוצאים עצמם יוצאים נפסדים מעסקאות טרייד אין מהסיבה הפשוטה שקיבלו את המחיר הראשוני שהוצע להם. לרוב, כאשר אדם נפטר מרכב, יש לכך סיבה. סיבה זו גוררת איתה הן יחס ירוד והן רושם ראשוני עגום לגבי הרכב. עצם העובדה שאדם אינו מעוניין יותר בשימושיו של המוצר, מפחיתה תכף ומיד מערכו. סוכנים רבים מנצלים עובדה זו ומציעים מחיר נמוך במיוחד עבור הרכב המוחזר.
על מנת שלא להיקלע למצוקה כלכלית, ולצמצם כמה שיותר את ההפרש בין המכירה וקנייה, מומלץ לנהל משא ומתן עם הסוכנים. זאת כמובן, בהנחה שמצבו של הרכב אכן תקין והוא אינו סובל מבעיות משמעותיות אשר התמקחות על מחירו תעמידו באור של אי הגינות. ברוב המקרים, סוכני טרייד אין יסכימו לשלם יותר עבור הרכב המוחזר, אם רק יתמקחו עימם. בסופו של דבר, יש לזכור, הם עדיין ירוויחו מהעלות הכוללת של העיסקה.
באיזה שלב של הקנייה יש להתמקח?
גם כאשר מנהלים משא ומתן אל מול סוכנות טרייד אין, יש לדעת כיצד לעשות זאת ולשמור על טיימינג טוב. מובן מאליו שאין טעם להתמקח על ערכו של מוצר טרם נראה על ידי הצד השני. רק כאשר נערכה סקירה מלאה על הרכב, ובהתחשב בבעיות השונות אשר עשויות להיות בו, רק אז יש להתמקח על המחיר, לאחר שהצד השני ראה במה מדובר. התמקחות בטרם עת תיצור רושם של חובבנות ואי אמינות. בנוסף, יש לנקוב במחירים סבירים ולא להפריז בערך של הרכב המוחזר. שוב, על מנת ליצור פן אמין ומוסרי, כחלק אינטגרלי מביצוע העיסקה.