חברת הייעוץ והמחקר הבינלאומית "אינטרבראנד" מיקמה את טויוטה במקום ה-11 מבין כלל המותגים העולמיים, מיקום אשר היה גם ראשון מבין כלל מותגי הרכב. העובדה אכן מפתיעה בהתחשב בכך שהחברה חוותה שני משברים גדולים בשנים האחרונות: משבר בקרת האיכות בשנת 2010 ומשבר הצונאמי שפקד את יפן בשנת 2011. כיצד, אם כן, מצליחה טויוטה לשמור על מעמדה העולמי ולהמשיך לרשום עליות בכל הנוגע למניות, השקעות, מכירות וכח שוק.
ניהול נכון, אירגוני ושיטתי
בראש ובראשונה, ניתן הקרדיט להנהלת החברה, אשר שמה בראש מעייניה את הבטיחות והאמינות, ביחד עם איבזור מודרני ובטיחותי, אשר מעלה את ערך הרכבים בעשרות אחוזים. כמו כן, טויוטה הנהיגה שינוי יסודי במבנה הנהגת החברה, עובדה אשר עזרה לה להתחשל ולהתחזק לאחר שני המשברים שהוזכרו.
הפן הכלכלי
טויוטה מהווה היום את אחת החברות אשר עוזרות לנו לנשום לרווחה, תרתי משמע: הן בפן הכלכלי והן בפן הסביבתי. מפעלי הייצור של החברה שמו בראש מעיניהם את החיסכון בדלק. אכן, רכבי טויוטה הינם חסכוניים יותר, לפעמים בעשרות אחוזים, ממתחריהם, ואת ההשלכות ניתן לראות בכבישי העולם. שורה של דגמים חדשים כגון דגם האוונסיס, ראב 4, ספייס ורסו או אפילו הקורולה המוכרת והטובה, מוכיחים את היותם רכבים חסכוניים.
עולם ירוק
חשיבה ניהולית נכונה, היא זו שמחזיקה בסוד ההצלחה של טויוטה, בין אם מדובר בתחום הסביבה הירוקה ובין אם מדובר בביצועי הרכב על הכביש. מהמנהל הבכיר ביותר ועד לעובד הזוטר שבפס הייצור – חושבים ירוק. התהליך המלא של תיכנון הרכב, מפרטו, ביצועיו המכאניים, הרכבת החלקים, גודלם וסוגם, כל אלה נעשים מלכתחילה על בסיס מחשבה על איכות הסביבה. כל זאת הרבה לפני שמתחיל הייצור ההמוני ומכירת המוצר.
נכון להיום, טויוטה מכרה כארבעה מיליון רכבים היברידים בכל העולם. כעשירית מתוכם (כמעט חצי מיליון) באירופה. על פי החלטת האיחוד האירופי, יגדל מספר זה בעוד כארבעה אחוזים עד לסוף השנה הנוכחית. החברה היפנית זוכה לשבחים ותארים מכובדים, ביניהם תואר "המותג הירוק ביותר" לו זכתה שנה אחר שנה ברציפות, ובצדק. טויוטה ממשיכה להפתיע את ציבור הנהגים העולמי ומסתבר שאפילו אימתני הטבע מתקשים לעצור את ההצלחה המדהימה של החברה.