טרייד אין לרכבי אספנות
עסקת טרייד אין כבר מזמן הפכה לדבר של מה בכך בכל הנוגע לתחום החלפה, שידרוג, קנייה ומכירה של רכבים. סוכנויות ומגרשים העוסקים בנושא מוקמים בכל רחבי הארץ, ולמעשה מציעים ללקוח להחזיר את רכבו המשומש ולקבל תמורתו זיכוי אשר באמצעותו ירכוש רכב חדש לגמרי או לחילופין רכב יד שנייה במצב טוב. מאז הקמתו, שוק הטרייד אין התפתח וצבר הצלחה רבה בעולם כולו בכלל ובישראל בפרט. מסתבר איפוא ששוק זה פתוח לא רק למכוניות משפחתיות ורכבי מנהלים, אלא גם למכוניות אספנות ישנות.
סוכנויות טרייד אין לאספנים
רכבי אספנות, כידוע, הם יותר תחביב מאשר כלי רכב של ממש. מעטים הם הרכבים ששרדו עשורים על גבי עשורים – מה שהופך אותם למצרך נדיר, ספק יצירת אומנות של ממש. למעשה, קיימות היום סוכנויות טרייד אין אשר עבודתם העיקרית הינה ביצוע עסקאות לרכבי אספנות, קנייה, מכירה, החלפה ו"שידרוג".
מדוע לעשות טרייד אין לרכב אספנות
סיבה מוצדקת לשאלה מדוע קיימיות סוכנויות טרייד אין לרכבי אספנות הינה חוסר הנכונות לקנייתם על ידי אנשים אחרים. רוצה לומר, על אף שרכבים אלו מהווים את מושא תשוקתם של אוכלוסייה שלמה של אנשים, בסופו של יום, יהיה קשה למכור אותם באופן עצמאי לשוק האזרחי. וזה דווקא בגלל שנת ייצורם הישנה ומיני תקלות ובעיות אשר עלולות להיגרם עקב כך. לכן, יפנה בעל רכב האספנות אשר אינו חפץ יותר בהחזקת הרכב, לסוכנות טרייד אין, על מנת להחליף את רכבו באופן פשוט ונוח.
נוסף על כך, ערכיהם של רכבי אספנות יכולים להיות גבוהים במיוחד. בין אם הרכב עצמו נחשב יקר ובין אם חלקיו המכאניים שמרו על תפקודיהם ויכולים לשמש כחלקים של כלי חדש. סוכנות טרייד אין כמובן מבינה ויודעת את ערכם של חלקים אלו ואף מוצאת בהם שימוש עתידי, וזו אחת הסיבות שבגללן היא מוכנה לבצע עיסקה שכזו. כלומר, איש אינו מפסיד מהעיסקה. אחרת היא לא הייתה מתבצעת.
ישן וישן יותר
ראינו, אם כן, ששוק הטרייד אין נפוץ בכל תחום, גם כשמדובר ברכבים משנת הקמת המדינה. בעיסקת טרייד אין על רכב כזה, שני הצדדים מרוויחים וממלאים את מבוקשם. בין אם הצד של סוכנות השידרוג ובין אם הצד של האספן, אשר כל מה שהוא רוצה זה בסך הכל לקבל תחביב חדש. נוצץ יותר, יפה יותר ואולי אף ישן יותר.